Gå til innhold

vurderer å slutte å amme og beynne med mme.. veldig vanskelig, trenger desperat råd!!!

Anbefalte innlegg

jenten min er 3.5mnd og jeg vurderer, av ulike grunner, å slutte med ammingen..

så det jeg trenger er rent praktiske tips..

1. kan jeg risikere at babyen min får mer vondt i magen?

2. hvordan gjør man det med mme når man ikke er hjemme ved måltidet? tenker på oppvarming, sterilisering ol

3. hvor lenge må jeg holde på med mme før jeg kan begynne med vanlig melk ol?

kommer ikke på mer. dette er et veldig veldig vanskelig valg så trenger virkelig tips og råd..føler meg som en dårlig mor men det virker ikke som hun trives med amming mer, hyler hver gang, som om dette er det verste hun har vært med på! er helt helt grusomt og det har påført meg mange tårer, lite søvn og vond mage..

sist men ikke minst, hva er deres erfarigner?

tusen takk!

Fortsetter under...

Som på småtroll, alt du trenger og vil vite finner du på flaskeposten.org...

Men, fortell mer om ammingen, litt detaljer, det er mange ammehjelpere her inne som kanskje kan få funnet ut av dette! Har du vært i kontakt med ammehjelpen selv?

Dette måtte jeg bare svare på, for dette var kjente greier!

Da min gutt var 3 mnd så tok jeg det vanskelige velget (for det er det) å kutte ut ammingen. Overgangen ble at jeg ammet om morgenen i senga (for da var han trøtt og da gikk det greit) og på kvelden pumpet jeg og så fikk han det på flaske dagen etter. Dette fungerte fint til han var 5 mnd, kjempestolt! Da var meieriet tomt, hehe!

1. Noah hadde kolikk. Jeg merket ikke forskjell da jeg gav han mme, altså han ble ikke verre. Etter en runde med kiropraktor var kolikken borte og han reagerte ikke på mme.

2. Både når jeg er hjemme og borte så koker jeg vann, kjøler det litt og har på termos. Kjempepraktisk, har med pulver og melken er ferdig på null komma niks.

3.Jeg er ikke helt sikker, men lurer på om de er nærmere året når man kan begynne med melkeprodukter...

Mme er litt dyrt, på de fleste butikker ligger ei pakke på 90-92 kroner. Her bruker jeg 4 pakker i mnd. Men på bunnpris butikkene koster de kun 79 kroner! Dette er nan forresten.

Lykke til!!! Og uansett hva du gjør, det er et vanskelig valg, og du er verdens beste mamma for jenta di. Absolutt ingen kunne gjort det bedre enn deg.

dagen ser slik ut:

¤pupp i sengen kl 5/6.

¤pupp i sengen kl 9

¤pupp kl 12

¤pupp kl 16

¤pupp kl 19.30

natt

vekker henne for pupp kl 23/24 i sengen

2 av 3 ganger spiser hun glupsk i 5-10 min så hyler hun så hun blir lilla og svett. sliter masse i puppen- selvom det er masse melk, spruten står..mindre skriking om natten

har prøvd minifom

har prøvd "grep" på puppen for å forhindre at melken kommer så fort at hun får den i halsen

dette har pågått siden hun var 2 mnd, altså i over 1.5mnd...

utolig slitsomt..

Annonse

Vi finner ut av dette! Men akkurat nå må jeg si natta, så summerer bare det jeg tenker i kveld ;) Så kan jeg skrive mer i morgen når jeg hører mer fra deg. Har barnet en meget god vektoppgang og mange våte bleier, så tror jeg hun faktisk blir ferdig på null komma svisj. Ved 3mnd var 5min lenge for en puppings for oss. Og jeg hadde en god, men ikke ekstrem utdriving. Det er normalt at de som "drikker fra brannslangen" tar maten bedre på natt og ved dupper på dagen, som du observerer. Du kan, som jeg nevnte over, ta barnet med på helsestasjonen, låne babyvekten (klær og alt på), så amme til de 5-10 min du nevner, når hun tuller, og veie igjen. Forskjellen i vekta er hvor mye hun tar. Er det over 100g så har du et hurtighetsproblem... Det går det an å lære å leve med! Som sagt, fjummsi er vår ekspert på det området (hun sier humoristisk at det er en 2 meters sikkerhetssone rundt henne når hun ammer, spruten står!), kanskje vi hører fra henne også!

hun har fin vektoppgang, var på kontroll på torsdag.

også mange og våte bleier, ligger hun uten bleie på et håndkle tisser hun 2-3 ganger på 20 min.

så alt dette er vel og bra. men hvordan forklarer det hylingen...?

tusen tusen takk for hjelp! skal rope på deg i morgen

Vel, hvis hun blir mett på 5 min, og du ikke tar hintet, hvordan skal hun ellers få fortalt deg at hun er mett? Å gå i bro og hyyyyle er en helt vanlig "ferdig" melding fra små som ikke kan gi beskjed på annen måte. Det er også mulig at hun er mett men vil suge mer. Det var vårt problem. Da stappet jeg inn en sutt mellom henne og puppen, og så "latet hun som" en god stund til. Da sovnet hun som regel ved brystet og koste seg så godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...