Gå til innhold

dere som har opplevd en MA

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan artet det seg? blod? smerter? ingenting? hilsen bekymret..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Jeg sko på vanlig kontroll hos legen da jeg var 11uker på vei, da ble det konstantert at hjerte hadde sluttet å slå i uke 10... Kjempe sjokk for meg! Hadde ingen mistanke i det hele tatt! Ingen smerter, ingenting blod....

Men det er ikke manlig med ma! Og det nytter ikke å gå å bekymre seg! Selv om jeg vet det er lettere sagt en gjort!

Er du usikker - gå til legen å snakk med han - så blir du nok henvist til ul! Ikke godt å gå rundt å vær bekymret!

Lykke til.

Skrevet

har nettopp opplevd en MA....hadde ikke noen blødninger i svangerskapet....Ble oppdaget 6 dager etter første ul,hadde to like etter hverandre pga misforståelser....Men når jeg tenker på det hadde jeg litt smerter i korsryggen, akkurat som jeg hadde fått slag/blåmerke der...tenkte ikke mer over det,trodde det hadde noe med at jeg hadde begynt å jobbe igjen....

Hvorfor er du bekymret??har du opplevd noe "uvanlig"??

Skrevet

jeg har hatt en liten blødning. vært på UL men det var for tidlig i sv.skapet til at hun kunne se om det var liv eller ei. tatt hcg-tester som jeg har ventet på svar på ei uke. får vite det no i uken. nervepirrene å bli satt på vent sånn.

Skrevet

Ja,det er et mareritt....Håper virkelig at du får positivt svar!!!

Krysser fingre og tær for deg!:)

Skrevet

Jeg fikk først en bitteliten bløding da jeg hadde hatt ett do besøk.. Bare litt på papiret. så kom et litt brunt ved do besøk flere dager.

Så tok tester og de ble svakere og svakere. Og stymptomene ble mindre:(

Da jeg kom til UL(som jeg krevde da) var fosteret dødt 8 uker+. Var egentlig 12 uker på vei..

Skrevet

Hei

Håper det går fint med deg!

Jeg hadde blødninger i uke 10 som varte så smått i en uke ca. Men i uke 17 gikk vannet midt på natten uten noen forvarsel og opplevde det som veldig skummelt. Jeg lå på sykehuset i to dager før jeg måtte føde barnet mitt. Barnet levde frem til riene kom. Får nok aldri svar på hvorfor dette skjedde, det var ingenting galt med barnet og ingenting galt på bakterieprøvene. Håper aldri dette skjer igjen. Jeg ønsker deg lykke til videre og ta det rolig :)

Skrevet

Man kan ikke gå å bekymre seg for MA. I mitt tilfelle merket jeg ingen ting . Ingen smerter eller blødninger. Bare masse bekymringer!!!

Kom på ul i uke 18, og babyen var død (siden uke ca 14).

Skjer nok ikke så ofte.

Skrevet

Hadde en MA for to dager siden.. Blødde lite, men hadde endel vondt i magen, (som kraftig mens) Var i uke 11 og følte meg gravid hele tiden, men er som sagt ikke noe man får gjort fra eller til..

Håper det går bra med deg.. :)

Skrevet

Hei

Jeg hadde blødde i over en uke og fikk enorme smerter en sen søndagskveld. Smertene ble bare verre og verre utover natten, klarte nesten ikke puste. Hadde kontakt med sykehuset flere ganger, måtte ta de sterkeste smertestillende jag hadde siden jeg ikke kom meg på sykehuset (bodde på en øy og trengte ferge for å komme over til fastlandet). Har alldri hatt så vondt før i hele mitt liv!

Mener ikke å skremme noen, men heller kansje berolige enkelte..

Skrevet

Eg viste ikke noe før ul i uke 18...da hadde fosteret vært død siden uke 14. Men eg hadde en følelse av at ikke alt var som det skulle.....

Skrevet

Jeg hadde MA i uke 11. blødde da litt i 2-3 dager og fikk komme til ultralyd der der ble konstantert at fosteret hadde vært dødt i 2-3 uker. Ingen smerter og symptomene på graviditet avr fortsatt der

Skrevet

jeg har mistet 4 ganger i sa, og er så bekymret for ma (selv om jeg ikke har opplved dette).

Var på ul i uke 12 og alt så kjempe fint ut.. hjerte slo normalt, og bebisen beveget masse på seg... Han sa at jeg ikke skulle bekymre meg, og at dette kom til å gå bra. Men blir veldig bekymret når jeg hører om dere som fant ut av ma i uke 18 og at fosteret hadde vært død siden uke 14... Sukk... Er selv litt over 13 uker på vei...

Noen som vet hvor ofte ma skjer?

Skrevet

Hei!

Har lest at 25% av spontanabortene skjer ved at fosteret dør, men ikke støtes ut....altså MA

Skrevet

vet du når faren er størst da? er man aldri sikker??

Skrevet

De aller fleste aborter skjer jo i løpet av de 12 første ukene av ett svangerskap. Og SA er mer vanlig enn MA. Så faren er størst de første 12 ukene. Har en sett ett bankendde hjerte på ultralyd i uke 8 eller 9, er det visst 95 % sjanse for at det vil gå bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...