Gå til innhold

Brettebleier til store barn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det gaar selvfoelgelig ann (jeg vet at moren min brukte brettebleier ut bleieperioden med baade meg og mine soesken), men det finnes mange enklere loesninger naar barnet blir stoerre. Har lest at mange gaar vekk fra brettebleier naar barnet begynner aa bli aktivt paa stellebordet--da blir det mindre styr med noe enklere.

Vi kommer til aa styre helt unna brettebleiene, og bruke lommebleier fra starten--men det er bla. fordi de koster mindre her i USA enn i Norge og jeg gjerne vil slippe aa brette bleier. Du kan se bilder av det vi har kjoept inn hvis du klikker paa nicket mitt og saa paa albumet. Det er en traad lengre ned paa siden hvor lommebleier staar beskrevet.

Lommebleier er visstnok veldig greie fordi man kan feste dem paa ungen uten mye styr--det blir akkurat som en engangsbleie. Skal barnet i barnehage oensker de vanligvis en enkel loesning som f.eks lommebleier eller alt-i ett bleier. Formsydde bleier er ogsaa en mulighet. Hvis du ser paa f.eks. kenguloftet.no kan du se bilder og beskrivelser av de forskjellige typer bleiene.

De KAN nok bruke dem, men jeg tror kanskje ikke jeg ville anbefalt brettebleier saa sent... Du kan jo evt kjoepe noen faa formsydde eller lommebleier og proeve dem ut en tid for aa se hva du synes.

Lykke til!

Når barnet er så stort er det kanskje mest praktisk med formsydde som popolino f.eks som har knapper -slik at de er lette å få av og på-de holder kanskje også lengre mellom bleiskiftene enn brettebleiene også. Men det er også fullt mulig å bruke brettebleier hele bleieperioden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...