Gå til innhold

kva oppfølging er vanleg å få?

trying og kaisa elisebet

Anbefalte innlegg

eg mista min lille gut i veke 20. har veldig lyst å prøva på nytt, men lurer litt på kva oppfølging ein får? har født 2 gonger før og alt har gått fint, trur eg er mest i sjokk over at det kunne gå sånn.....savner magen og dei små sparka, føler enda eg kjenner dei av og til!!!!!!!

eg er ny her inne- håper noken kan svare meg

Fortsetter under...

Var igjennom det samme som deg på fredag, Jeg var "bare" 16 uker på vei og fosteret mitt døde for en stund siden, men jeg var sikker på at jeg har kjent bevegelser,og de første sparkene. Det blir som noen slår hardt til deg i ansiktet. Har akkurat de samme spørsmålene som deg. Føler med deg. det er nok kanskje værre for deg enn meg, min var liksom ikke noe.

Lykke til

Hadde kanskje ikke noen svar til deg, men ville si noe likevel

eg trur nok at det er lika vondt uansett veke nr.

tenkte masse i begyndelsen om eg hadde "rett" til å vera så lei meg, mange tenkte nok at det var liksom ingenting....

Me hadde minnestund og presten ringte først for samtale, han spurte om da var me som hadde mista i veke 20- eg blei så sint, for da var min baby han snakka om, og kor mange veker han var hadde ingen betydning for meg..føler avogtil at me blir målte i veker om kor rett me har til å sørga. Eg tenker masse på den litle gutten min, att aldri å få sitt han, eller holdt han. me hadde våre håp og drømmer for han

Jeg mistet i uke 18 og er nå gravid på ny.

Mistet forrige gang pga sjelden kromosonfeil som ikke er forenlig med liv og skal få ekstra oppfølging.

Får tilbud om genetisk veiledning og fosterdiagnostikk pga kromosonfeil sist.

I tillegg skal jeg gå til oppfølging hos overlege på Ullevål.

Har fått 1.time i uke 9 og jeg antar at vi da diskuterer et egnet opplegg.

Litt avhengig av hva overlegen sier i den første timen tror jeg ikke jeg kommer til å ha behov for å gå til fastlegen min i det hele tatt.

Det er fint å få ekstra oppfølging, men samtidig ønsker jeg at jeg skal tenke på dette svangerskapet som mest mulig normalt, siden all statistikk tross alt tilsier at det er overveiende sannsynlighet for at det går bra!

Jeg anbefaler deg å snakke ut med fastlegen din om alt du går og tenker på.

Jeg fikk beskjed om å få fastlegen til å søke om tidlig ul. jeg skulle bli fulgt opp ekstra på den måten. Kommer nok også til å ønske litt tettere oppfølging av jordmor/lege, slik at det ikke går 8 uker mellom hver kontroll.

Regner med at de hører på våre ønsker, slik at vi får et best mulig sv.skap med færrest mulig bekymringer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...