Gå til innhold

Ultralyd i morgen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Egentlig sikkert bare tull å ta så tidlig ultralyden, men lege tilbød oss det og da sa vi ja takk. Skal bli litt godt å få sett at det virkelig er noe der inne, for innimellom får jeg fantasier om at jeg ikke er gravid eller at fosteret har dødd. Er jo snart i uke 11 og har nesten ingen symptomer. Har sett på masse magebilder av damer i uke 10-11 som allerede har en stor bule på magen, men min er omtrent like liten og flat som den pleier. Men i morgen får vi altså se på en skjerm at det er en liten klump der inne. Gleder oss.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å så spennende!

Har tenkt litt frem og tilbake på om vi skal bestille time til privat ul, bare for å få bekreftelse på at det er liv der inne (er i uke 11), men tenker at det er unødvendig og prøver å overbevise meg selv om at det er greit å vente til den vanlige ul som vi skal ha i uke 19. Men merker stadig på lysten til å gjøre det tidligere og synes det er super lenge til....

Jeg har heller ikke noe mage ennå (ikke noe utover det jeg allerede hadde ihvertfall...hehe). Men har mange andre symptomer, særlig trøtthet og kvalme. Helgen har vekselvis blitt tilbragt på sofaen og hengende over doskåla. Veldig slitsom, men trøster meg med at det jo er symptomer som hører med.

Lykke til på ul imorgen!! Kjempespennende!

Skrevet

Ville bare si LYKKETIL planlegger... Ultralyd er spennende greier, jeg var mega nervøs til ordinær ul selv om jeg har spydd som en gris hele veien..

Husk at 30% ikke har plagsomme symptomer og derfor er heldige, og at småblødninger er vanlig i begynnelsen.

Dere får sikkert se en sprellende liten tass og da blir alt mye mer virkelig for dere :)

Skrevet

Nå har vi vært på ultralyd og fått tatt en liten titt på et bittelite vesen med bankende hjerte og veivende armer og ben. Alt så fint ut og vi er så glade! Legger ut et bilde på våre album, selvom det ikke er så lett å se at det er et menneskefoster så tidlig. Men på videoklippet vi tok ser man detaljene bedre. Gleder oss til neste ultralyd nå!

Skrevet

Så godt å høre at alt var bra! Jeg har krysset arner og ben for dere!

Jeg er helt for ul så tidlig. Det var der jeg fikk vite at graviditeten min var mislykket. Hadde ikke det blitt oppdaget så tidlig, kunne jeg gått i flere måneder til med voksende mage og trodd at alt var ok.

Det var godt å få avsluttet det såpass kjapt slik at jeg kunne gjøre meg klar til alle de resultatløse turene jeg har hatt det siste halve året. Hahaha, litt sarkastisk på egne vegne må jeg nesten få være :o)

Nå skal jeg gå og se om jeg kan få tatt en titt på vidunderet deres :o)

Skrevet

Ja, jeg skal innrømme at det er mange tanker som har sust rundt i hodet mitt også de siste dagene og særlig i dag. Tenk om det ikke er noe der,eller tenk om den er død....sånne ting tenkte jeg, for man vet jo aldri. Men heldigvis så alt helt fint ut.

Tenker på deg, det må være så trist å få en sånn beskjed som du fikk. Var du langt på vei? Men heeeelt enig i at det er best å få vite det med en gang isteden for å gå lenge å tro at alt er bra. Jeg tenkte det når vi var ferdig på ultralyd at nå slipper jeg iallefall å vente enda 8 uker til for å få vite om den har 2 armer og 2 ben. Det er jo andre ting den kan feile som ikke synes så tidlig, men nå våger jeg mer å tro at det kommer til å gå bra. Også sååå moro å kunne vise fram og skryte litt. Og stolte besteforeldre som vil se og kommentere....

Skrevet

Hei igjen :o)

Jeg var 8 uker på vei. I og med at jeg hadde hatt to modne egg da jeg dro til Stork, var jeg svært spent på om det var 1 eller 2.

Da legen spurte om jeg ville se på fosteret eller fostrene ;o), sa jeg ja men at jeg plutselig følte meg litt nervøs fordi jeg var redd for at han skulle si at det ikke var noe der. Jeg hadde aldri hørt at det gikk an, og må innrømme at jeg ble litt sjokkert da legen svarte: "Det er jo greit at du sier det selv, hvis ikke ville jeg sagt det."

Først sjekket han livmoren. Den var akkurat så stor som den skulle være. Så var det ultralyd. "Jeg nistirret på skjermen uten å egentlig vite hva jeg skulle se etter. (nå hadde jeg visst det, men da var jeg så mye mindre erfaren) Støkket i magen da legen sa at det ikke var noe der var helt ubeskrivelig. Jeg ble helt lammet.

I og med at jeg er alene, er jeg faktisk glad for at så mange av vennene mine visste at jeg var gravid. Det var god terapi og ringe rundt og fortelle den triste nyheten. Trengte all den medfølelesen jeg kunne få :o)

Fikk snakket og grått det ut den ettermiddagen. Dagen etter var det utskraping. Det gikk overaskende bra. Fort og greit og verdens søteste sykepleiere. Var sykmeldt i en uke. Hadde heller ingen blødninger eller andre problemer etterpå. Ja, bortsett fra at jeg ikke blir gravid igjen da :o) Humrer litt her jeg sitter.

I dag har forresten snakket med min fantastisk lege. Selv om jeg gjennom blodprøvene jeg tok forrige mandag har fått bekreftet flotte eggløsninger, ble vi enige om å prøve pergo for å se om vi kan øke sjansen med flere egg. Så nå skal du se at jeg blir tvillingmamma i desember :o)

Skrevet

Jeg så forresten bildet, tror jeg. Fikk tårer i øynene og et smil som gikk fra øre til øre. Dette kommer nok til å bli en liten hjerteknuser :o)

Skrevet

Så flott at alt ser bra ut :-)

Hvor finner man bildet..?

Skrevet

Bildet finner du under nicket mitt i Våre album. Det ser ikke akkurat ut som en baby på det bildet, men vi fikk tatt en liten videosnutt også, og der kan vi se bedre. Og til Storkfrøken69, jeg håper du blir mamma til en eller to små hjerteknusere i desember!

Skrevet

Fikk dere forresten justert noe på termindatoen? Eller beregnet de ikke det?

Skrevet

Nei, vi snakket ikke om termindatoer og slikt. Det var bare en rask titt for å se at den var der og levde. Men han sa at fosteret var 9 uker, og det stemte jo perfekt med at jeg var i uke 11.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...