jmsg Skrevet 4. mars 2007 #1 Del Skrevet 4. mars 2007 Hei! Er det noen der ute som har forhøyet lupus antikoagulant, og som har fått beskjed om å begynne på pregnyl og klexane? Hvilken erfaring har dere? Jeg setter nå injeksjoner hver dag, samt to hver man og torsdag. Vi har 4 aborter bak oss, og han har dårlige svømmere. Vi blir lett gravid, det er ikke der problemet ligger, men vi mister hele tiden. Det er en tung psykisk belastning å miste hver j...gang. Forhåpningene er ikke så stor når graviditetstesten er positiv Jeg er nå i uke 7, men har liksom ikke de store symptomer på en graviditet. Får jo mange ultralyder, men det redder ingen! Blir nesten mer urolig av å drive å renne ned dørene på sykehuset. Kjenner jeg sover drålig da jeg skal ditt, å går å gruer meg i mange dager før dagen er der. Jeg var på ul onsdag i uke 6+5 pga en liten blødning (ikke friskt blod nei), men de kunne ikke si noe, verken fram eller tilbake. Så bare en liten forhøyning i et hjørne. Jeg syntes ul bilde så veldig "negativt" ut, men har ikke så mye faglig erfaring til å vurdere slikt...fikk beskjed om å komme tilbake på torsdag, så nå sitter vi her å venter. Blir det et lite oktoberbarn eller blir det en ny utskrapning? Jeg skal fortsette å stikke hver dag fordi. Er det flere der ute som meg? eller er jeg alene om dette? Hadde blitt glad over å høre fra noen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8483249-lupus-antikoagulant-og-pregnyl/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maha 76 Skrevet 7. mars 2007 #2 Del Skrevet 7. mars 2007 Hei! Jeg har også forhøyet lupus antikoagulant og venter en liten gutt i juni! Hadde også flere spontanaborter før denne satt. Så ikke gi opp! Veit ikke om jeg kan svare helt på spørsmålet ditt, men tenkte det kunne være en oppmuntring uansett. Har ikke gått på noe av det du nevner, men det kan jo hende det skal ha samme virkning. Jeg har (siden svangerskapet ble påvist) gått på fragmin (sprøyte daglig) og albyl e (tablett daglig). Begge er blodfortynnende medisin. Veit jo ikke om det er vidunderkuren, men iallfall det jeg fikk og nå ser det ut til å gå bra. Siden uke 20 har jeg fått månedlig ultralyd for å holde oversikt over tilvekst og om navlestrengen pulserer som den skal. Føler meg veldig godt ivaretatt. Veit hvordan du har det i disse ukene. jeg krysser fingrene for at du får kost deg så mye som meg med dette svangerskapet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8483249-lupus-antikoagulant-og-pregnyl/#findComment-8529440 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jmsg Skrevet 11. mars 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 11. mars 2007 Gratulerer med svangerskapet! Takk for hyggelig svar. Godt å vite at man ikke er alene i denne verden om samme problemet. Klexane og fragmin er det samme, bare sånn at det er sagt. Ja, har man forhøyet lupus antikoagulant, så løper man en større risiko i fht dette med blodpropper, derfor får man blodfortynnende. Ikke særlig kjekt med blodpropper i morkaka! Du bør ikke starte med noe p-piller å div. ved senere anledning før du rådfører deg med en gynekolog. Jeg kommer ALDRI til å innta noe sånt i mitt liv noe mer. Når det gjelder mitt svangerskap, så endte det ikke sånn som vi hadde håpet, så torsdag ble det igjen en ny utskrapning. Hadde skjedd en feil i befruktningen, enten ved en sædcelle eller eggcelle, så embryoet hadde stanset sin utvikling på et meget tidlig stadium, så vi så den faktisk ikke! Neste gang satser vi virkelig på mer hell, og at vi lykkes. Vi har ikke mistet motet fordi om vi har 5 utskrapninger bak oss. Nå vil jeg ha en mnd "fri", så får vi prøve til igjen i mai, så kanskje vi får et 2008`barn. Skal gå på samme behandling ved neste svangerskap også, om jeg ikke får noe nye beskjeder denne uka fra sykehuset. Har fått god oppfølging, nesten for bra! De ringer å følger opp med samtaler og undersøkelser. De på gyn.avdeling er helt fantastisk når vi kommer inn. Jeg kan ikke si annet enn at jeg og min mann har fått særbehandling av alle. Håper alle kvinner i vår situasjon føler det samme, for alle i vår situasjon trenger støtte og oppmuntring. Jeg vet vi vil lykkes med å bli foreldre enn dag. Det blir en flott dag! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8483249-lupus-antikoagulant-og-pregnyl/#findComment-8577948 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå