Gå til innhold

Hjelp. Er det farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått påvist lett svangerskapsforgiftning og er i uke 36. Blodtrykk på 140/90 og proteiner i urinen. Hadde ingen andre symptomer, før nå i helgen. De to siste kveldene har jeg hatt hodepine og i dag har jeg hatt vondt øverst i magen. Er det noe jeg bør sjekke med en gang? Er det farlig? Skal jeg vente til i morgen eller ringer jeg føden? Blir usikker hvilket nr jeg bør ringe også jeg nå. Ser i brosjyren at det er et nr for føde/barsel poliklinikk, et for øyeblikkelig hjelp og et for fødeavdelingen. Evt hvilket nummer ringer jeg? Veldig takknemlig for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Du bør få det sjekket ja, symptomene dine (hodepine + de smertene øverst i magen) tyder på at det har forverret seg. Ring dem med en gang du, de vet hva de skal gjøre. Jeg ville ringt fødeavdelingen, så ordner de nok opp.

God bedring, og lykke til!

Skrevet

Ring til føden! Jeg hadde svangerskapsforgiftning i forrige svangerskap. Da jeg fortalte legen at jeg hadde vondt i hodet i tillegg til høyt blodtrykk, mye ødem og proteiner i urinen, så ble fødselen igangsatt bare et par dager etterpå. Jeg fødte da 3 dager før terminen og alt gikk veldig fint!

Skrevet

Tusen takk for svarene jeg fikk. Jeg ringte føden jeg, og fikk beskjed at jeg skulle ta en tur ned. De var veldig koselige og tok noen prøver for å se om alt stod bra til. Og det gjorde det heldigvis. De sa de er veldig glad for at man ringer når man er bekymret. Tusen takk for god hjelp jenter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...