Anonym bruker Skrevet 4. mars 2007 #1 Skrevet 4. mars 2007 jeg har være veldig plaget med bekkenet en stund..men nå er plutselig smertene borte. Kan sitte på gulvet, gå normalt, gå i trapper..alt jeg har slitet med. Samtidig kjenner jeg bevegelser i underlivet, og stikkinger i skjeden. Er det mulig at babyen har sunket ned alt??? er 30 uker nå..og 3-gangsfødende..
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 4. mars 2007 #2 Skrevet 4. mars 2007 Kan godt hende det er sånn som du sier. Ellers har ejg bekkenplager som kommer og går helt plutselig. Hormoner mener fysioterapuaten er årsaken, ting skjer litt i rykk og napp! ) Nyt din nye frihet så lenge du kan, men husk å ikke bli overivrig sånn at det blir værre igjen!! )
jostedalsrypa Skrevet 4. mars 2007 #3 Skrevet 4. mars 2007 jeg hadde også store smerter. gått til fysio og har vært flink og gjort øvelser og holdt meg unna ting jeg vet fremprovoserer. nesten helt fin nå :-) er i uke 30
Gjest Skrevet 4. mars 2007 #4 Skrevet 4. mars 2007 Samme har skjedd med meg også. Jeg er også 3-gangsfødende og har begge de andre gangene hatt mye plager i forbindelse med bekkenløsning. Nå er jeg også i uke 30 og den siste uken har plagene nesten blitt helt borte. Jeg kjenner også mye stikkinger i underlivet. I tillegg må jeg ofte tisse :-) Jeg har hørt at bekkenplagene kan bli bedre når ungen synker godt ned. Bekkenet stabiliserer seg da.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2007 #5 Skrevet 4. mars 2007 Sånn har jeg det også og det er helt fantastisk!!! Er i uke 31 og var plaget fra uke 17 ca. Har vært 25% sykemeldt siden da (er sykepleier, travel hverdag) og har vært hos ffysio 1 gang i uken. Nå har jeg droppet fysio og føler meg het fin! Selvfølgelig kan jeg ikke gå de lange turene jeg gjorde før jeg ble gravid men jeg kan sove på den siden jeg vil, sitte som jeg vil og har mye mindre vondt Så det er mulig! La oss nyte det og håpe det fortsetter sånn. Det trenger ikke å være fordi ungen er kommet ned i bekkenet. Ungen sparker mye nedover hos meg osgå, til alle kanter faktisk... turner rundt
Søtnosmamma Skrevet 5. mars 2007 #6 Skrevet 5. mars 2007 Jeg hadde sterke smerter i starten av svangerskapet fra rundt uke 12. Etter behandling hos fysioterapaut pluss øvelser for stabilisering av bekkenet roet det seg og har holdt seg bra siden. Det er ihvertfall normalt at smertene kan bli mindre. )
Gizom81 Skrevet 5. mars 2007 #7 Skrevet 5. mars 2007 Heisann! Typisk tegn på at hodet har festet seg dette med forbedring i bekken smerter. De andre tegnene som stikkning osv er også tegn på dette. Grunnen til bedring i bekkenet er at hodet ssetter seg som en propp i bekkenet og stabiliserer det. Sånn opplvet jeg også det! Nyt det, men husk det er ikke borte, så ta hansyn ennå, smertene kan komme tilbake etter fødsel også! Lykke til!
Gjest Skrevet 5. mars 2007 #8 Skrevet 5. mars 2007 Slenger meg på! samme her. Uke 33 og for et par dager sider er stivheten merkbart mindre. Hadde en merkelig følelse i går av at den lille var kommet lengere ned i bekkenet.
Bumpan Skrevet 5. mars 2007 #9 Skrevet 5. mars 2007 Akkurat det samme skjedde hos meg. 3. barnet og plaget med bekkenet mellom uke 20 og 28 og saa plutselig ingen plager. Barnet begynte og feste seg rundt uke 30 og var helt festet i uke 35. Har naa 2 dager til termin og ingen plager har kommet tilbake - det har vært deilig det 39+5d
Skilpadden Skrevet 5. mars 2007 #10 Skrevet 5. mars 2007 Bekkenet mitt har også blitt bedre de siste dagene, men jeg har kjent en del stikkinger i underlivet. Regner med det er hodet som har sunket. Det er utrolig deilig å kunne fungere sånn nogenlunde normalt igjen!
Sanna5*m gutt og jente* Skrevet 5. mars 2007 #11 Skrevet 5. mars 2007 Sånn er det for meg og, "over natta" bedring i bekkenet! (uke 34) Helt ufattelig deilig, hadde trodd det skulle bli verre og verre etter hvert jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå