Gå til innhold

Er det bare jeg som har lite aktiv baby?


Gjest

Anbefalte innlegg

Sofie ruller, men ingen krabbing, sitting, reise seg opp, krype eller stå på alle 4. Er hun litt sent ute? Synes alle dere andre har så aktive babyer. Hun åler seg bakover da, men det er det eneste i tillegg til rulling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja min er slik også. Jeg har diskutert ham med fysioterapeut som hovedsakelig beroliget meg, skal se på ham en gang til om en mnd.

Det er litt tregt, men foreløpig innenfor normalen. Min kan heller ikke klappe, vise hvor stor han er, vinke eller noe slikt, men er en veldig blid koseklump da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenten vår kan heller ikke åle, krype, sitte, reise seg. Eneste hun drar seg rundt i ring på parketten. Hun kan ikke klappe og vinke heller, men Hs har ikke sagt noe om at det er unormalt...Det kommer når det kommer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at du bare hører om de som gjør dette her da, de som har babyer som ikke gjør det kommer jo ikke fram i innlegg som "sitter de", osv.

Ingrid sitter selv, krabber kun baklengs, ruller ikke fra rygg til mage, men jeg har blitt beroliget av hs og fysio om at hun ikke er seint ute, kusina hennes på 9,5 mnd sitter ikke av seg selv ennå - de har også fått bekreftet at det er normalt. Så mye er normalt, skjønner jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo som regel helt normalt, og ofte også slik at de holder på med noe annet i hemmelighet; min er f.eks ganske finmotorisk fremmelig sa fysio. Men - noen ganger er det også slik at barn kan trenge litt stimuli for å bevege seg videre til neste utviklingstrinn, og noen ganger kan det være slik at de f.eks blir korte i noen muskler eller skjeve, så jeg syns det er helt greit å diskutere og være oppmerksom på slike utviklingstrinn. Mange har en holdning om at alt går av seg selv og kommer når det kommer osv. mens det er gode grunner for å intervenere tidlig hvis noe er galt.

 

mener

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingvild gjør enda mindre... :) Ruller fra mage til rygg, og nesten over på magen fra ryggen...bare en arm i veien..hehe... snurrer med/mot klokka når hun ligger på ryggen, og sitter ganske stødig, men ikke alene...

Men flink finmotorisk, plukker opp alt mulig rart...

Hs bekymret seg ikke sist, så da gjør ikke jeg det heller... Hun er 7 mndr og en uke, men 6 uker prematur...hvis det har noe å si... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oda kan heller ikke krabbe, reise seg opp, krype eller stå på alle fire. Hun kan til dels sitte alene, men trenger mye mer trening der. Hun har begynt å trene på å gjøre øvelser på å åle seg fremover/bakover (blir spennende å se hvilke retning hun tar). Hun kan snu seg fra rygg til mage, men er ikke så flink til å snu seg tilbake (men kan hvis hun bare virkelig vil). Hun har akkurat lært seg å klappe, men klapper kun hvis vi synger "klappe, klappe søte" til henne (hun "denger hendene sammen, og treffer ikke helt...men det er nå hennes måte å klappe på, og noen ganger gidder hun ikke så da bare overser hun at jeg synger "klappe, klappe søte" til henne:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

madelen er også litt sein.men veldig flink fin motorisk. hun tar i alt småtteri. leker er ikke så populært! blir nesten som i den reklamen som var for en stund siden. da esken var artig!:P heheh.

men stresser heller ikke. vi prøver nu litt nu og da med vinking,klapping osv:)

 

e så fint vær i tromsø i dag:) måtte bare si det! blir trilling med venner i dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...