Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dersom du har 28 dagers syklus, vil eggløsning mest sannsynlig komme på dag 14-15 ca. Da regner du første dag i siste mens som dag 1.

Har du lengre syklus, legger du til de dagene, altså dersom du har 32 dagers syklus, kommer el rundt dag 18-19...

Hm er dette et seriøst innlegg.

Det er ikke dager etter endt mens man kan styre etter i det hele tatt.

Eggløsning kommer i prinsippet 14 dager før mens og ikke X dager etter mens start og ihvertfall ikke etter endt mens.

Du bør lese deg litt opp, feks på pernille.info.

Spør du meg om JEG er seriøs??

Selvfølgelig regner man ikke dager etter ENDT mens, men dersom du har FAST syklus, så VET du jo når neste mens kommer. DERFOR kan du regne etter forrige mens...

Da vet du jo at el kommer på dag 14 ved 28 dagers syklus, og på dag 18 ved 32 dagers syklus....

Vanskelig fremdeles? Pernille har svaret til deg i såfall...

=)

Annonse

Herlighet, det var da voldsomt til mistenksomhet da...

Klart dette innlegget var seriøst ment. Saken er den at sist jeg ble gravid telte jeg dager etter endt mens (jeg har regelmessig syklus), og da stemte det helt overens med eggløsningstesten og de dagene jeg talte. Nå vil vi prøve igjen, og da jeg ikke gidder begynne med dyre tester med en gang, tenkte jeg at jeg ville telle litt dager denne gangen også. Jeg husket bare ikke hvor mange dager etter endt mens jeg hadde eggløsning sist....derfor spørsmålet

Syntes svaret som Dolly ga var helt supert, akkurat det jeg trengte! Takk Dolly!:)

Du kan prøve temperaturmåling hvis du vil være sikker uten å bruke penger.

Det er et viktig prinisipp å huske at det er EL som styrer når mensen kommer og ikke omvendt. Ikke alle har fanget opp det.

Men når du har regelmessige sykluser på 28 dager så blir det jo samme dato.

Hvis du feks hadde regelmessige sykluser på 24 dager ville jo EL i teorien komme på dag 10 og ikke dag 14. (Etter teori-boka) Dvs 14 dager før og ikke 14 dager etter.

Lykke til med prøvingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...