Gå til innhold

Vil bare dele noe som ståt i Gravid bladet med dere...


Ioren

Anbefalte innlegg

Jeg er vel ikke den eneste som er veldig bekymret fram til de berømte 12 ukene har gått...

 

Hadde noe smerter på etter middagen i går, som svare menssmerter...

Men ble beroliget da jeg leste på ukesoversikten i bladet at i/rundt uke 8 var det vanlig på grunn av at "strengene" som livmoren henger i strekker seg. (ikke ordrett, husker ikke 100% hva som sto, men det var noe i den duren)

Det beroliget meg, og vil kanskje berolige noen fler her inne :)

 

NB: Har du blødninger og vondt sier jeg ikke at du ikke skal være heeeelt rolig altså! Ta heller kontakt med lege en gang for mye for å bli beroliget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

OK, så hvis har jeg menssmerter i uke 8 er det OK, men hav om jeg får dem i uke 6 eller 10?

 

Ble ikke så veldig beroliget, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle svangerskap er forskjellige.. det som kommer frem her er at endel ubehag og smerter kan være helt normalt!! enten om det er uke 6-8 eller 10.. et foster vokser i rykk og napp- akkurat som barnet på utsiden av magen.,..

 

er du bekymret-så gå til legen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i begge svangerskap hatt svake menssmerter fra uke 4. Livmoren vokser,å det gjør den jo hele svangerskapet så det er ikke farlig. Store smerter og blødninger derimot bør sjekkes hos lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sa jeg vel ikke? =)

 

Greia er at noen smerter er normale, og ikke farlige. Grunnen til at jeg nevnte uke 8 er at det står under uke 8 i gravid bladet. OK?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt menssmerter som har kommet og gått gjennom hele svangerskapet jeg:) Og stikkinger i siden og smerter når jeg har reist meg fort opp. Er 19+1 i dag og alt er i skjønneste orden(har vært på ul 2 ganger og sjekket). Blødninger derimot bør man kanskje ikke ta så lett på selv om det også kan være harmløst. Tenk så fort livmora vokser, ikke rart det merkes litt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...