Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens.

Jeg har fått penicillin og paralgin for bihule og halsbetennelse. Merker at det begynner å hjelpe litt, selv om det går sakte.

Har termin på onsdag og fødte på termin sist. De vil vurdere igangsetting i løpet av uka hvis ingenting skjer.

Det jeg lurer på er:

er det sant at kroppen utsetter fødsel selv ved sykdom, eller er det en myte? Noen som har født syke her?

Er det en spesiell grunn (evt at det ikke er bra for barnet med basilluskene eller lignende), sånn at igangsetting vil være risikabelt for barnet?

Har så lyst å få den lille snella ut ;) -men seff ikke for enhver pris.

Råd, kunnskap og erfaringer mottas med stor takk.

god søndag

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke erfaring med dette..... Men jeg kan ikke si at jeg har hørt om noen som er i fødsel mens de ellers er syke. Jeg tror at kroppen utsetter fødselen til vi er friske nok til å kunne klare det.

Satser på at du blir frisk før det skjer! God bedring og lykke til!

Skrevet

hei

det stemmer dette at kroppen i går i fødsel når mor er syk. Sikkert for at du trenger alle kreftene dine til en fødsel. Tror ikke de setter deg i gang viss du ikke er i form til det og ikke vil klare det. ønsker deg lykke til

Skrevet

jeg fikk når jeg var syk skulle starte med antibiotika en fredag, men da gikk vannet på morgenen så det ble aldri noe av det. det rareste var at dagen etter fødselen var jeg helt frisk ikke vond i halsen, hoste eller noen tilng.

Skrevet

Da er det vel ingen fast regel -her heller :)

Men hvis det skulle gjøre en frisk å føde. er det kanskje ikke så ille heller? Kan jo på en måte forstå at det kan skje, alle de hormoner og utrenselsesprosessene som settes igang, liksom.

Får håpe på ett av to, da.

Fødsel som gjør en frisk, eller

fødsel som venter litt :)

Flere som har født syke?

Skulle gjerne hørt med deg anonym -om selve fødselen var ekstra ille da du var syk, eller om det "ga seg med det samme" så om du leser her inne igjen, må du gjerne svare på det!!

Skrevet

Hei og takk for sist!

Slitsomt å være syk nå på slutten. Selv har jeg akkurat hatt min andre runde med forkjølelse og tette bihuler, men jeg har heldigvis klart meg uten medisiner og blitt raskt bedre.Jeg har også troen på at kroppen ordner opp og gjør deg frisk til du skal føde!

Har termin i dag og synes det er helt greit om frøkna venter et par dager slik at formen kommer seg litt til. Har iallefall fylt opp sykehusbagen med masse nesedråper ;)

Sove mye og drikke masse vann er mitt beste stalltips.

Ønsker deg god bedring og lykke til! Trolig du som føder først av oss da om du blir satt igang :)

Skrevet

Takk for sist :)

Ja det blir spennende med kontroll imorgen!

Egentlig heier jeg på naturen,men innrømmer at å bli satt igang frister litt... Nå begynner medikamentene å virke og kreftene kommer tilbake. Hurra for kjemien ;)

Vann bælmer jeg.

Men søvn er det litt verre med og det kan jeg delvis takke min lille jenten på to for. Hun er en skikkelig morgenfugl og jeg er dårlig til å sovne igjen midt på dagen. Uansett takk for stalltips!

Vi snakkes når noe skjer.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...