Cissen Skrevet 4. mars 2007 #1 Skrevet 4. mars 2007 Heisann, noen som vet hva progesteronnivået ligger på når en er gravid? ( har tatt blodprøve for å måle nivået) Og hvor lang tid bør det gå før en tar en test.. har tatt to tester nå som begge var negative, men mulig jeg har vært en smule utålmodig.... Håper på svar, klarer ikke helt å sitte stille... =)
*♥barney♥*fødeklar Skrevet 4. mars 2007 #2 Skrevet 4. mars 2007 Vil tro det er veldig lavt når en er gravid. Det er kun høyt en uke etter EL, så synker det igjen ganske fort! Du mener ikke HCG da?
Cissen Skrevet 4. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. mars 2007 Nei legen sa at progesteronnivået mitt var så høyt at det kunne tyde på at ett egg var blitt befruktet.. hadde ett nivå på 170 (!) og eggløsningsnivået ligger vel mellom 20-40? Men legen hadde det litt travelt da jeg snakka med han slik at jeg ikke fikk ett helt ordentlig svar... Men er ca på den 25 dagen i syklusen, så det er mulig at det er for tidlig å teste?? Er jo hypersensitiv for symptomer nå, så blir rimelig forvirra
*♥barney♥*fødeklar Skrevet 5. mars 2007 #4 Skrevet 5. mars 2007 Eggløsningsnivået kan ligge mye høyere enn 40. Jeg har vært oppe mot 90. Men 170 hørteshåyt ut ja - får håper du er gravid! )
Dizzie_mortil3 Skrevet 5. mars 2007 #5 Skrevet 5. mars 2007 Tror ikke det er noen fastlagt øvre grense, men dersom progesteronnivået ligger under 15 er det lite sannsynlig at det er et friskt svangerskap, selv om det er positiv urintest for hCG. EL nivåer er over 15.
På tide* gutt08-gutt11 Skrevet 5. mars 2007 #6 Skrevet 5. mars 2007 I et skriv ang. progresteron jeg har, står det at konsentrasjonen av progresteron øker kraftig i lutealfasen, og når et maksimum 6-9 dg etter eggløsn.. (referanseverdien: 5-85) Mens gravide i 1.trimester kan ha et progresteron nivå på 50-160.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå