Gå til innhold

Erfaringer med å bli satt i gang? Forskjellige metoder..... (samme som 3.trimester..)

Anbefalte innlegg

Jeg er ti dager over i dag, og skal settes i gang i morgen. De vil først forsøke kateter oppi livmorhalsen med en vannballong som skal tøye på den og gjøre den mer moden. Deretter forsøkes prostaglandiner. Siste utvei er at vannet tas og at jeg settes i gang med drypp. Dette vil de evt ikke gjøre før torsdag.

Er det noen som har erfaring med kateter-metoden? Og prostaglandiner? Så vidt jeg skjønner er drypp en metode som helt sikkert virker, men de vil vel prøve en litt mykere tilnærming først da.

Fortsetter under...

Jeg ble satt igang 17 dager på overtid.

Fikk da en tablett m hormon( har glemt hva det het) satt i skjeden ved livmorhalsen.

Det skulle få livmorhalsen til å modnes. De sa det kunne virke med en gang, eller jeg kunne risikere å måtte vente en dag el to og så få en ny tablett.

Gikk noen timer så begynte riene.

Ble igangsatt 14 dager over tiden. Jeg fikk to tabletter med 6 timers mellomrom (forsto det slik at de ville fortsette å sette med 6 timers mellomrom til det startet). Kjente ingenting mellom, og det var heller ingen modning da. Ca 2,5 time etter siste tablett fikk jeg brått fryktelig vondt og fikk full åpning i løpet av 2-2,5 time. Det gikk altfor fort og gutten rakk ikke å snu seg rett til, så det ble hastesnitt..

=)

Jeg ble satt igang en uke før termin pga. høyt Bt. Fikk en stikkpille med prostaglandiner, kjente ingenting, så en ny etter 6 timer. Da startet riene etter 15 min, med 3 min imellom. Etter 5 1/2 time var gutten ute, gikk kjempegreit!

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...