siljemedbabyimagen Skrevet 4. mars 2007 #1 Skrevet 4. mars 2007 Jeg er ti dager over i dag, og skal settes i gang i morgen. De vil først forsøke kateter oppi livmorhalsen med en vannballong som skal tøye på den og gjøre den mer moden. Deretter forsøkes prostaglandiner. Siste utvei er at vannet tas og at jeg settes i gang med drypp. Dette vil de evt ikke gjøre før torsdag. Er det noen som har erfaring med kateter-metoden? Og prostaglandiner? Så vidt jeg skjønner er drypp en metode som helt sikkert virker, men de vil vel prøve en litt mykere tilnærming først da.
Kristin **gull 5/3-07** Skrevet 4. mars 2007 #2 Skrevet 4. mars 2007 Jeg skal settes i gang i morgen tidlig! Jeg fikk beskjed om at de først skulle sjekke hvor moden jeg var og så ble det enten at de satte opp en stikkpille i skjeden eller så tok de vannet direkte om jeg var nok moden! Går her og håper at det hele skal starte av seg selv nå! Jeg fikk et skriv med meg hjem fra sykehuset hvor prosessen sto, men det varierer vel fra sykehus til sykehus! Ønsker deg i alle fall lykke til i morgen. Håper at fødselen starter av seg selv hos deg også!
Sanna5*m gutt og jente* Skrevet 4. mars 2007 #3 Skrevet 4. mars 2007 Jeg ble satt igang ved at de tok vannet, og så rett på drypp. Når pressveene startet hadde jeg ikke nok åpning. Ble liggende i 2 timer med pressveer som jeg ikke skulle presse på. Det var ikke gøy. Etterpå fikk jeg vite at det hadde jeg sannsynligvis sluppet hvis de hadde brukt andre metoder først. Så det er nok ikke dumt! Lykke til!
(¯`°•.¸ 2barnsmamma(¯`°•.¸ Skrevet 4. mars 2007 #4 Skrevet 4. mars 2007 Kommer fra sykehuset nå - vært og fått satt inn et kateter med 30 ml væske nå. I flg gynekolog der (Ahus) er det under 50% som får rier av dette. Men jeg håper! Jeg er positivt overrasket - kun litt ubehagelig å få satt dette inn!! Forventet at det skulle være veldig vondt! ;-) Skal tilbake i morgen, og få tabletter for modning videre. Lykke til -- til dere andre som også skal ha dette!!
kfitjar Skrevet 4. mars 2007 #5 Skrevet 4. mars 2007 Lykke til alle dere som skal bli satt igang imorgen. Håper dere får en flott fødsel!!!!
gla pie 2 Skrevet 4. mars 2007 #6 Skrevet 4. mars 2007 Heia. Det går sikkert kjempebra for deg i morgen!!! Jeg ble satt igang med slike piller i skjeden sist gang....fikk en kl 16 på ettermiddagen....ventet i noen timer før det skjedde noe, De sa at jeg kunne risikere å bli sendt hjem for så å komme tilbake neste dag..... Kl 20 dro vi for å leie film,hadde da begynt å skje saker, men det var min første fødsel så jeg trodde det ville ta tid....men nei da, hadde 30sek mellom hver rie på videosjappa...Var bare å dra tlbake på sykhuset med en film som vi så 15 min av på pc på rommet. Mitt lille nurk var ute kl 03.30 ,alt gikk kjempebra, Fikk ingen angst for ågjøre dette igjen. ;=) Lykke til i morgen......
(¯`°•.¸ 2barnsmamma(¯`°•.¸ Skrevet 4. mars 2007 #7 Skrevet 4. mars 2007 Så godt å høre!!! Har hørt om så mange som blir satt i gang - og at det er mye mer vondt enn når det skjer naturlig! - Og at det trekker ut i tid. Godt med oppmuntring!! TAKK!!
selma07 og engel Skrevet 4. mars 2007 #8 Skrevet 4. mars 2007 Jeg ble satt igang 30. januar med sånn hormongele. Fikk en gele 29. uten at det skjedde noe, fikk neste dagen etter kl 10. Begynte å kjenne noe rundt halv tolv, men fikk beskjed at det bare var maserier... Kl halv ett hadde jeg kjempevondt, kl 14 hadde jeg 4 cm åpning og kl 17 var Selma ute!!
jippi 3 gang Skrevet 4. mars 2007 #9 Skrevet 4. mars 2007 Heisan Jeg har blitt satt i gang to ganger, med modningspille, de første 6 timene skjedde det ingen ting, pille nr 2 full guffe, fødsel på 1,5 time fra 3 cm til ungen var ute, fødsel nr 2 enda kortere tid, Heftig men, bedre enn første gang som jeg kom igang av meg selv. Lykke til det går nok bra imorgen.
lettereforvirra Skrevet 4. mars 2007 #10 Skrevet 4. mars 2007 Jeg fikk tre tabletter. En først sånn i to tiden, en i seks tiden og en i ti tiden på kvelden. Vannet gikk tolv og riene startet i totiden.. Ønsker dere som blir satt i gang i morgen lykke til:)
(¯`°•.¸ 2barnsmamma(¯`°•.¸ Skrevet 5. mars 2007 #11 Skrevet 5. mars 2007 Takk!! Drar på sykehuset om 15 min!!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #12 Skrevet 5. mars 2007 Jeg ble satt i gang med gele. Kroppen reagerte voldsom, fikk styrt fødsel med full åpning på 20 min. Endte i tangforløsning da pulsen på babyen gikk ned. Alt endte godt, men jeg skal ALDRI settes igang med gele igjen. Da er sikkert kateter, drypp eller keisersnitt en bedre løsning for min kropp. De mener i ettertid at de kan ha feilvurdert hvor moden kroppen min var. Ble satt i gang en uke før termin pga svangerskapsforgiftning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå