Gå til innhold

Trenings- og kostholdsloggen min.


AnneM.

Anbefalte innlegg

Jeg har fått beskjed av legen min om å gå ned 5-10 kg og holde meg der. I samråd med legen har jeg satt meg som mål å bruke 1 år på å gå ned til ny matchvekt, de første 5 kg skal bort innen 1. juli. Også det i samråd med legen.

 

Av mat har jeg fått beskjed om å spise lite og ofte, samt å supplere med vitaminer og mineraler både i form av piller og frukt og grønt, mest grønt.

 

Så her følger trenings- og kostholdsloggen min. Offentliggjort og til fritt gjennomsyn for alle her inne så dere kan kommentere om dere vil, men mest for å forplikte meg selv.

 

Heia meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan anbefale www.vektklubb.no dersom du vil ha tilgang på dagbok der du kan legge inn alt du spiser gjennom dagen og finne ut kcal, protein-, karbohydrat- og fettfordeling. Kjempeopplegg!

 

Ellers vil jeg ønske deg lykke til! :) Det her går nok fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plan for neste uke (5. - 11. mars):

 

Mat:

Frokost, mellom, lunsj, mellom, mellom, middag, mellom, kvelds

Mellommålene består av 1 grønnsak eller 1 frukt (2:1)

 

Trening:

1 time dansematte 3 ganger i løpet av uken

20 min Pilates daglig, 6 dager

20 min styrketrening 3 ganger i løpet av uken

 

Andre aktiviteter:

1 ekstra time lett aktivitet hver dag (husarbeid, turgåing, ol.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får regnet ut et kcal du skal ligge på for å gå ned det du vil på den tiden du vil og ut i fra vekt, alder, høyde, kjønn, aktivitetsnivå osv. Så får du tilgang på menyer som du kan velge å følge eller ikke. Dersom ikke legger du inn all maten selv i det som kalles dagboka. Der legger du også inn trening og ser hvor mange kcal du har forbrent. De dagene du trener kan du velge å spise litt mer dersom du er sulten. Filosofien til VK er det samme som det ser ut som om du legger deg på her: Spis ofte, små måltider og sunne måltider. Du legger inn ny vekt hver mandag og får dermed se kurver over nedgangen din etterhvert. Legger inn midjemål hver fjerde uke og kan få kurve over dette også. Du kan lese historiene til mange som har fulgt opplegget før (veldig inspirerende). I tillegg har de et forum som er kjempebra. Der kan du spørre om alt du lurer på og man får svar fort. Du kan melde deg inn i såkalte medlemsklubber avhengig av hvor du bor, hva du liker å gjøre, hvor mange kg du skal ned osv. Det er mange eksperter du kan spørre om forskjellige ting, f.eks kan du spørre Vegard Ulvang om treningstips, flere leger, Øyvind Hammer (motivatoren til Ole Einar Bjørndalen) om motivasjonsproblemer osv. Du får tilgang til mange spennende matoppskrifter også. Tror du kan ta en interaktiv rundtur på hjemmesida deres og se hva det går ut på.

 

Hehe, jeg reklamerer skikkelig her nå, men det er fordi jeg har testet det et halvt år nå og er så sinnsykt fornøyd! :)

 

Spørsmålet blir vel om du klarer det på egen hånd, eller om det er greit å ha litt støtte til dette innimellom? Jeg liker ikke den fornedrelsen det er med Grete Roedekurs å måtte veie seg foran alle andre, derfor fungerer VK fint for meg siden jeg der er anonym :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...