Gå til innhold

Bekkenløsning.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her med bekkenløsning som kan fortelle meg hvilke råd dere har fått av legen. Ev. hva slags behandling. Jeg har bare blitt værre og værre de tre siste ukene og skal til lege i morgen. Hadde vært enklere hvis jeg viste hvor grensen går slik at man ikke får problemer etter svangerskapet :o(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å skrive at jeg "bare" er 28+4.

Skrevet

Min lege henviste meg til fysioterapeut med en gang, det må du få din til å gjøre også!! Der får du gode råd og lette treningsopplegg du kan følge! Dessuten så knår de gjerne på deg, ikke særlig godt der og da, men det har hjulpe meg litt hvertfall...

Skrevet

Ok, men du får lov til å jobbe videre? Jeg er sm 50 % og synes det fungerer veldig bra. Tror det fort kan bli veldig langdrygt og kjedelig og bare gå hjemme :o) Har også barn fra før, så et helt stillesittende liv blir ganske utfordrende, he he. Men alt går jo. Er veldig engstelig for å få problemer med bekkenet etter fødselen.

Sa legen din noe om at det kunne øke smertene under fødselen??

Huff nå spør og graver jeg mye...

Skrevet

Dytter denne litt jeg.

Anyone???

Skrevet

Jeg er sykemeldt 100 prosent. Legen sa at viss jeg absolutt ville tilbake på jobb kunne jeg prøve, men han sa det bare ville bli verre av det. Og jeg har funnet ut at han har helt rett, er dager da jeg nesten ikke klarer å gå! Og til mer du presser deg i svangerskapet, dess mer øker sjansen for at det bare blir verre og at det kan henge igjen etter fødsel også. Så han sa at jeg burde ta det mest mulig med ro, for å holde det mest mulig i sjakk, så det gjør jeg, selv om det blir en del løfting og stressing med en gutt på 16 mnd hjemme! ;-) Det kan være vondere å føde i visse stillinger når du har bl, men dette vet jordmor om så hun vil nok passe på å finne stillinger som ikke gjør vondt, sammen med deg!! Du vil jo kjenne hva som føles bra og hva som føles grusomt selv. Men det vil nok gå helt fint!!!!

Skrevet

Jeg har jobbet 100 % hele tiden, selv i de ukene jeg hadde store smerter og problemer med å gå. Min BL har blitt mye bedre etter at jeg roet ned en god del. Har sluttet å gå og bevege meg så mye og gjør ikke ting som kan gjøre vondt. Ble henvist til fysioterapeut der jeg får gode øvelser for muskler rundt bekkenet og for uttøyning i de vonde musklene. Prøver å gjøre disse øvelsene hver dag.

Nå har jeg nesten ikke smerter lenger. Selvsagt er det kjedelig å ikke kunne være like aktiv som før, men får bare tenke at det kan jeg ta igjen siden. Tror det er viktig å lytte til kroppen, har du vondt så må du passe på å ikke gjøre det som forårsaker smertene.

Skrevet

Jeg er sm 50% og det fungerer veldig bra for meg. Jeg får mest vondt av å gå, så jeg må tenke på hvordan jeg går (ta korte skritt) og ikke gå lange turer. Smertene kommer som regel om kvelden, så da ligger jeg rett ut på sofaen... Kjedelig, men har ikke særlig valg, da.

Skrevet

jeg har blitt henvist til fysoterapeut en gang i uke samt svømming/trening i varmt basseng. Veldig til å anbefales!!!!

er 37+6 her

Skrevet

Jeg ble henvist til fysioterapaut helt i starten av svangerskapet. Etter noen behandlinger og mye tid på stabiliseringsøvelser ble det mye bedre. Nå er jeg tilnærmet smertefri og går i uke 29. Jeg har jobbet i 100 % stilling i tillegg til å være treningsinstruktør hele tiden. Det viktigste er å unngå stillinger og gjøremål som fremprovoserer smerte.

Skrevet

Tusen takk for svar :o)

Nå er det bare noen timer til jeg skal til lege så da håper jeg at jeg får en henvisning til fysioterapaut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...