Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vet ikke om jeg kan gi deg noe særlig til råd, for vi har ikke drevet med så mye nattavvenning. Guri har stort sett sovet natta gjennom fra hun var et par mnd. Men det hender hun våkner av og til og ikke vil roe seg. DA har det hendt at hun får pupp og sovner raskt igjenn. Og da våkner hun til samme tid neste natt igjenn også.. Men da får hun bare vann, og går bort til sengen hennes og gir henne smukken gjentatte ganger.. Det har hendt at det har tatt over en time før hun har sovnet. Neste natt igjenn kan hun våkne, får da også vann, og sovner ganske fort. Så sover hun gjennom neste natt igjenn. Alltid om hun får pupp på natta, våkner hun neste natt:o)

Men jeg tror når man skal ha nattavvenning må man belage seg på å ha tålmodighet, og ikke minst være konsekvent. Om man faller for "fristelsen" en gang, må man starte forfra igjenn. Viktig også at noen av dere er hos babyen slik at h*n ikke blir utrygg. Og selvfølgelig forsikre seg om at det ikke er noe annet som plager dem i den grad det lar seg gjøre:o)

Lykke til iallefall!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8478487-nattavvending/#findComment-8486333
Del på andre sider

Vi har vært igjennom nattavvendig :)

Jeg var hos mine foreldre og da sov mamman min inne på rommet med Magnus, første par nettene var det et en del gråting, mamma tok han opp og vugget han noe, av og til la hun han i sengen med seg, og da roet han seg. Dette gikk over 5 dager, de siste dagene aksepterte han å få smokken og sovnet igjen.

Når jeg kom hjem igjen var det min samboer som stod opp når Magnus gråt, prøvde først å gi han smokk, de gangene dette ikke fungerte så gav han flaske med vann (virket rett og slett som han var tørst noen ganger) og så sovnet han igjen.

Nå sover han stort sett gjennom natten, noen ganger må vi opp å dytte smokk eller gi han vann, men det er laaaaangt fra sånn det var før!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8478487-nattavvending/#findComment-8489152
Del på andre sider

Skulle veldig gjerne fått igjen natten selv jeg... Av og til har det gått bra, sovet fra 11-12 til 5-6, men det er en natt innimellom, ellers så er han oppe annen hver time og noen ganger oftere. Jeg har prøvd å ikke gi han mat, men da blir han helt hysterisk... Veldig usikker på hvordan jeg skal få til dette - sambo sover igjennom alt så han klarer jeg ikke å få til et samarbeid om dette med og jeg har ingen andre som kunne ta i et tak. Håper og tror at det ordner seg når han begynner med fast føde på ordentlig...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8478487-nattavvending/#findComment-8490406
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...