Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leggene min har plutselig hovnet opp til det dobbelte. Hjelp! Det ser nesten litt groteskt ut. Og det er plagsomt. Noen som har noen gode råd? Har tatt på meg støttestrømper, men føler ikke at det hjelper veldig. Er det dette som kalles ødemer? Bør det sjekkes ut?. Er hoven i hendene også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er dette som kalles ødemer ja. Dersom du har eggehvitte i urinen, høyt blodtrykk og ødemer er det et tegn på svangerskapsforgiftning, så du bør kanskje få målt blodtrykket og levert en urinprøve. Men mange gravide er jo veldig hovne i beina uten at det er svangerskapsforgiftning, så ikke få panikk... Sitt med beina høyt, ikke stå lenge av gangen, og drikk mye vann er råd jeg har lest.

Skrevet

Kan det hjelpe å prøve og gå litt for å få bevegelse?

Skrevet

sitt m beina høyt... d hjelper på :-) salt binder vann... så prøv å bruk så lite som mulig... ellers er de andre rådene også til hjelp.

Skrevet

Jeg har også fått masse vann i kroppen. Hadde litt i bena først, men i dag våknet jeg med elefantlegger, hovne fingre og ser ut som en panda i ansiktet. Jeg var hos legen på onsdag, og da hadde jeg +2 i urin, men blodtrykket var ok. Trenger blodtrykket være høyt for at det skal være svangerskapsforgiftning, eller er det nok med 2 av 3 symptomer?

Skrevet

Jeg mener å ha lest en plass at det skal hjelpe å drikke vann, merkelig men det var det jeg leste...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...