Gå til innhold

Første gang - fullt forvirret - noen flere?


Lillemor + bittelillemor

Anbefalte innlegg

Fant ut denne uken at jeg er gravid. (6 uker tror jeg). veldig spennende og gøy, men veldig forvirrende. Skal til legen imorgen. Håper man får litt info da. Er det noen flere som er i samme båt?

(ifølge en nettside skal jeg ha termin ca 1. nov).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen som er forvirret og gravide for første gang??

 

Har forresten hørt det er veldig vanlig med sånn "pivat" tidlig ultralyd. Hvor gjør man det? private gynekologer? Noen som har tips? (Oslo).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei.

Jeg er nok i samme situasjon som deg. Veldig vanskelig. Prøver å spise sunt, gjøre ting som ikke er skadelig for den lille spira mi. Ifølge en bok jeg har så har jeg termin 27 okt. Dermed er jeg syv uker på vei. Ska til legen imorgen og jeg har MANGE spm til han. Har hørt om privat ultralyd, men vet desverre ikke nok om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Jeg er superforvirra, trøtt og litt svimmel!! og gravid for første gang! Alt er så nytt og en million ting jeg ikke har peiling på. Er veldig fornøyd med dette nettstedet, har fått svar på endel allerede...

 

Vet ikke noe om "privat" ul dessverre....men det er det sikkert andre som vet!

 

Jeg har ikke tatt kontakt med lege ennå, men tenkte jeg skulle gjøre det i morgen. Tror jeg er 5+1 idag...

 

Håper du har det bra Lillemor :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for omtanken påtjukka :-)

 

Har det fkatisk veldig bra. dette er jo superspennende - men det er jo en million ting jeg ikke kan og vet, og da blir man jo litt forvirret. Det er jo så vanvittig mye informasjon, og hvis man skal høre på alt, kan man jo bli helt paranoid!

 

Tør heller ikke stole 100% på disse testene, så jeg må nesten vente til imorgen med å slippe jubelen løs.. :)

 

har du beregnet termin ennå?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg skal til en tidlig UL 19 mars, privat. Jeg har bestilt på volvat, hvor jeg også ble utredet for ufrivillig barnløshet og fikk masse god hjelp. Men man kan også få det offentlig med henvisnoing frafastlege hvis man er bekymret. Jeg hadde fått det hos fastlegen siden jeg har mistet før men velger volvat siden jeg er kjent der. Så har dere volvat eller andre private klinikker kan dere jo bestille der? Jeg er idag 4+3, så det er veldig veldig tidlig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er sant som du sier at man kan bli litt overveldet av all info'en!! kan bli litt mye til tider. Jeg har dager hvor jeg suger til meg informasjon og dager jeg absolutt ikke vil lese noe som helst...så tar det litt og litt her i gården :)

 

Har rekna ut foreløpig termin (på babyverden) til 5.november. Du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, kjenner meg igjen! Jeg er også debutant, uke 11 i går - det går fremover... Jeg har kjøpt en veldig god bok som heter "Svangerskapet fra uke til uke" av Lesley Regan. Den er amerikansk eller engelsk, men den er veldig godt oversatt og bearbeidet for norske forhold. Mye god informasjon, uten at den blir hysterisk og begynner å advare mot all slags tull.

 

Jeg tror det lure er å være VELDIG kritisk til hvor man finner informasjon, og hva slags info det er. Generelt må man være skeptisk til ubegrunnet info som man finner på nettet, og som ikke er solid begrunnet. Noen gravide jeg har møtt oppigjennom har vært så hysteriske for de mest tullete ting at man virkelig begynner å lure på hvordan de skal bli når barnet omsider kommer... Samtidig kan vi jo bli hysteriske alle som en innimellom! :)

 

Men jeg er enig i at dette er en fin side med mange utrolig greie folk som ikke er redd for å svare på ting! Takk til alle dere! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en bok igår som heter "Unnfangelse, svangerskap og fødsel" av Dr.Miriam Stoppard. Det er en nyutgivelse/oppdatert bok fra 2003 (tror jeg).

Satt og bladde i den igår kveld, og den virker veldig bra :) Er så mye spennende med graviditet!! Men så leeeeeenge det er til november da gitt! Hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin enten 1. nov eller 6 nov, litt usikker. Jeg beregnet både ift siste mens, og ift når jeg tror jeg ble befruktet, og da ble det forskjellig svar. Men ifølge meg tror jeg mest på den 6. november.

 

Dvs nesten det samme som deg påtjukka81.

 

Idag har jeg faktisk merket at jeg er litt kvalm også. men bare litt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...