fruen81 med mirakel i magen Skrevet 4. mars 2007 #1 Skrevet 4. mars 2007 har jo mistet noen ganger og ikke vært gravid på over 1,5 år, tenkte at jeg nå må være flink til å ta vitaminer og slike ting. har dere noen forslag/hjelp til meg???
BAcer med mirakel-jente :) Skrevet 4. mars 2007 #2 Skrevet 4. mars 2007 Hei! Gratulerer og velkommen Jeg gikk selv på folsyre de første månedene, i tillegg til vanlig vitamintilskudd. Tran er bra (da bør du kjøpe vitamintilskudd uten vitamin A og D). Jordmor anbefalte meg å ta kalsium-tabletter siden jeg ikke drikker noe særlig melk. Da tar babyen kalk fra tennene dine... Jeg har gått på alt dette i hele svangerskapet, utenom folsyren, den sluttet jeg med i ca 4 mnd..
Sarah70-har 2 gull Skrevet 4. mars 2007 #3 Skrevet 4. mars 2007 Hei, gratulerer med spire!! Jeg tar folat, 1 kapsel med Spectro (en multivitamin-sak), samt 4 kapsler med Omega 3. (Disse doseringene står på eskene) Disse tingene er hva jeg trenger, i følge legene jeg har forespurt.
♥ivf m/prins♥ Skrevet 4. mars 2007 #4 Skrevet 4. mars 2007 Hei igjen:) Jeg var til jordmor for første gang sist uke og hun sa at om en spiser variert, dvs. kylling/fisk, poteter/grønnsaker, frukt, grovt brød/knekkebrød og melk/ost/yoghurt, så holder det med forlat frem til uke 16 og ta flytende tran. Pålegg som er veldig bra er makrell i tomat, hamburgerrygg, hvitost og brunost. Jeg elsker denne type mat, så for meg er det ingen problem. Så om en klarer å få i seg slik mat, så trenger en strengt tatt ikke noen vitaminer. Nevner at jeg i tillegg til tran (har nå sluttet med forlat) drikker 1 glass med appelsin juice og 1 glass med biola m/blåbær hver morgen. Har egentlig aldri følt meg så sunn som jeg gjør nå om dagen:) Og husk - en MÅ og SKAL kose seg litt innimellom ;o) Lykke til! Klem:)
fruen81 med mirakel i magen Skrevet 4. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 4. mars 2007 ja nå tar jeg gravitamin, så spiser jeg variert mat hmm skal ta biola og juice jeg også hihi. sende mannen på butikken i morgen. han er såååå god med sin gravide kone nå, stakkars han passer på meg så godt han kan..
Gjest lille fiol Skrevet 5. mars 2007 #6 Skrevet 5. mars 2007 gratlerer sà mye fruen. alle har sin stil og sitt forhold til mat og det som er viktig, tror jeg, er at du mà fòle det vel med det du gjòr. jeg har lagt om kostholdet mitt radikalt for noen àr siden pga sykdom og jeg fòlger i samme sporet fordi det er veldig bra for meg. jeg holder meg borte fra melke og gluten produkter, her gàr det mye i soja melk og det er uutrolig godt. spiser marine omega 3, 6, og 9, vitaminer og antioxidanter hver morgen. frukt, fisk og mye bònner, linser, kikerter som er fulle av proteiner og som er veldig godt ogsà for gravide - er det jeg spiser mest av. lykke til med alt !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå