Gå til innhold

Dere førstegangs...


Hemmeline

Anbefalte innlegg

Har dere forandret dere etter dere har fått barn?

 

Jeg merker at jeg har forandret meg endel etter at Evelina kom til verden. Jeg tenker på en helt annen måte, og planlegger hele tiden hva som blir best for Evelina og hennes oppvekst.

Eks. Jeg hadde planer om å flytte tilbake til Asker til høsten, men nå velger jeg å fortsette og bo i Kirkenes fordi her vil Evelina få så mange fettere/kusiner som er på hennes alder og som bor rett ved. Flytter vi så vil hun miste mange av de. Samtidig at jeg ønsker hun skal oppleve skikkelig vinter + + +...

Før skjønte jeg ikke hvorfor ikke søsteren min som har barn synes det var herlig å dra på ferie uten ungen. Så slitsomt med en unge som skal opp så tidlig, maser hele tiden (jeg overdriver litt nå men)... Men nå, jeg vil jo dele alle opplevelser med Evelina.

 

Kanskje jeg bare har vært veldig egoistisk før, men jeg merker ihvertfall at min innstilling til livet har forandret seg veldig.

Flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er andregangs fødende, men kjenner meg veldig igjen. Forandret meg veldig når jeg fikk barn. Har ikke lyst til å ha så mye barnevakt... vil være mest mulig sammen med barna når jeg ikke jobber.. hverdagen er så travel at når jeg først har fri vil jeg ikke bruke den bare på meg men sammen med barna mine...

Man ser nok ting på en annen måte.... ting får en helt annen verdi liksom. Man blir litt mer bevisst.

Jeg har blitt reddere for meg selv også.. f.eks det å fly. Har aldri vært redd før, men nå tenker jeg at det kan skje noe så barna mine må vokse opp uten sin mor osv.. skikkelig teit men veldig reelt.

 

Så jeg skjønner hva du mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg så godt igjen..! Vi har prata lenge om å flytte tilbake til Oslo, men nå etter at Live kom er det uaktuelt. ;) Tenker på oppveksten hennes, osv... Så istedenfor å flytte har vi nå kjøpt oss rekkehus.. hehe.

 

Ingen av oss har så lyst å dra ut på byen heller, selv om den andre sie at det er helt okei. Det er plutselig blitt mye mer okei å være hjemme og sitte å se på en baby som sover ;)

 

Alt en skal gjøre dreier seg jo om babyen etter en stund.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er andregangs, men han eldste min er 11 år. I går kveld hadde vi besøk av to vennepar som også har barn fra 12 - 8 år. Det ble litt sent, og litt vin:) Og de var såååååå glad for at de ikke måtte opp i natt, og sååå glade for at de ikke måtte opp tidlig i dag.

Og jeg tenkte bare at jeg er sååå glad det er meg!! Vel var jeg litt trøtt i dag, men jeg vil mye heller legge meg litt tidligere og kose meg hele dagen med magnus, enn at det skal bli ødelagt av for mye vin og sene netter på byen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er skikkelig vinter i asker!!! grøss...så drit lei snøen nå!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min verden og meg selv har nok forandret seg ganske mye ja :-) Har blitt mere "voksen"...Og mye mer sårbar merker jeg. Hele min verden kretser rundt min lille skatt og å gi henne masse masse kjærlighet og de beste mulige oppvekstvilkår. Å bli mamma er helt utrolig fantastisk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei bor du i KIRKENES ???:)

 

snakk om at verden er lille.

jeg skal opp dit om ikke alt for lenge.

skal besøke min familie.

har masssssssse familie der oppe.

 

hehe. morsomt.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. jeg ble litt revet med nå.

 

men jeg skulle jo svare på spørsmålet.

 

ja jeg har også forandret meg.

men jeg vill si til det "værre"...jeg er så redd for at min barn vill komme til skade.

har ikke lyst å reise til utlandet (det vill si lengere ned enn danmark)

for jeg er redd for krig,natur katastrofer osv.

er alt for overbeskyttende.

men jeg vet at min oppgave som mor er at jeg skal lære mine barn å overleve i verden.

jeg syns det er kjempe vanskelig å være mor.

greit nok at jeg kan stelle og ta vare på mine barn.

men det å aktivere dem,lære de ting osv.

tror det er fordi at jeg fikk barn så tidlig (var 20 år) å jeg hadde ikke helt funnet meg selv,så det er så vanskelig å "lære bort",når jeg selv ikke "vet så mye" om livet.

men jeg tenker og planlegger alt omkring barna mine.

 

Å jeg har begynt å tenke på en helt annen måte enn hva jeg gjorde før.

før så var ikke ting så viktig.

å jeg tenkte ikke lengere enn "min egen nese".

nå skal alt sammen planlegges og organiseres.

 

jeg er kjempe glad når jeg får barnevakt,men jeg tar kun familie medlemmer jeg stoler på.

ikke hvem som helst skal passe min barn.

 

jaja..... glemte å si at jeg var andregangsfødene... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. halve familien min bor der.. :)

 

men jeg skal bo i kirkenes.

men jeg vill ha det kjempe travelt når jeg er der.

har ikke sett min familie i 4 år,så de skal bare nusses og koses med.(selv om de er merkelige)

så skal jeg en tur til båtsfjord også skal vi på hyttetur.

blir nesten sliten av å tenke på alt som skal gjøres.

 

men jeg syns det var morsomt at en fra desember klubben bodde i kirkenes.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha da kanskje du er storesøsteren til ei jeg har jobbet med:) Det kan vel ikke være 2 stykker her i lille Kirkenes som har ei søster i Danmark...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er dessverre enebarn.

min onkel og tante bor i b.vaten med deres familie.

så bor resten i kirkenes.

 

så for alt vi vet,så har vi felle bekjente. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det ihvertfall 2 fra kirkenes som bor i Danmark:)

Jeg kjenner ikke så veldig mange her utenom min manns familie (og den er jo ganske stor)...+ de jeg jobber sammen med. Ihvertall ikke som jeg kjenner, men vet hvem mange er da...

Men Kirkenes er ikke så stort da, så vi kan godt ha noen bekjente:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...