Gå til innhold

mange som har fått hørt hjertelyden nå?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Var hos legen min på fredag. Hun hadde brukt "apparatet" 2 ganger før på to forskjellige jenter som henholdsvis var i uke 13 og 14.

Hun forsøkte på meg, men jeg forsto raskt at hun ikke akkurat kunne det hun holdt på med. Resultatet var at det var helt stille.

Hun unnskyldte seg med at hun trengte å "øve" seg på å få dette til, så jeg slår meg til ro med at det "står til liv" selvom hun ikke fant noe.

Tross alt fant hun livmoren min 2 fingerbredder under navlen, og jeg så hjertet slå som bare den på UL i uke 8:o)

Jeg fikk høre hjertelyden for første gang i går (14uker). 156 slag i minuttet :) Jeg var hos legen pga omgangssyke og var så bekymret for om den lille hadde det bra etter alle brekninger etc...Heldigvis fant legen hjertelyden etter en stund (det var litt vanskelig pga mange andre magelyder naturligvis) Kvalmen og alt det andre har heldigvis gitt seg nå idag, og jeg har såvidt begynt å få i meg mat nå. Var på vekta i dag og har gått ned 4 kg på 2 døgn!! Håper virkelig matlysten kommer tilbake snart,for min og den lille sin del! Var hvertfall veldig glad for å høre hjertet til det lille vidunderet, for jeg er så redd for h*n!!

Var hos jordmor på onsdag på første kontroll. De prøvde å høre hjertelyd, men fant ikke noe.

De sa at det var akkurat i grenseland for om man kunne høre det. Jeg var 12+4, de sa man nesten alltid kunne høre det etter uke 13.

Ble litt skuffet og bekymret, men jordmor sa også at det kunne jo hende at jeg var en uke mindre enn jeg trodde også.

Fikk heldigvis ny time om tre uker for å prøve å høre igjen. Så slipper jeg å vente helt til ultralyden får å høre liv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...