Gå til innhold

Dere som lager hjemmelaget middag..


Luni og go'gutten =)

Anbefalte innlegg

Hvordan komponerer dere middagen nå?

 

Jeg har fryst ned terninger med diverse, og tar litt av hvert når jeg skal "lage" middagen hans nå. De siste dagene har han vært veldig glad i 2 terninger potet+mais, 1 terning potet+gulrot+dill, og 1 terning potet+gulro+kylling+krdemomme.

 

Hadde vært artig å vite hva/hvordan dere gjør det :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gir ikke hjemmelaget middag. Men har begynt å introdusere middag i dag... Så jeg er også nysgjerrig på dette... Så jeg dytter til toppen! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koker masse mat i en stor gryte, moser det med stavmixeren og fryser det i glass. Hadde noen glass fra før av også fikk jeg en del av svigermor.

Lager mellom 7 og 10 glass om gangen.

På tirsdag må jeg lage mer.

Da blir det potet, gulrot, blomkål, brokkoli, linser, bønner, seifilè og litt rapsolje.

Lager forskjellig hver gang :)

Jeg synes det er veldig enkelt å gjøre det på denne måten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager også mye av gangen og fryser ned... Favoritten her i gården er kylling med søtpotet, brokkoli, tørket aprikos og persille, eller jeg bytter ut søtpoteten med ris og persillen m kardemomme... :) koker alt i samme gryta, og moser med stavmikser og litt olje... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koker og stor kjele med grønt og potit og fryser i glass. Enklest. Går jo ett glass på to dager om han er sulten nok da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...