Gå til innhold

Fordeler med tøybleier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på om jeg skal bruke tøybleier på jenta mi som kommer i juni. Noen som kan forklare en total uvitende om fordelene ved de, og hvilke som er de beste? Hoved grunnen min for å velge de er for å slippe den store mengden søppel som blir produsert av å bruke vanlige bleier..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordeler: Mer miljøvennlig, huden får puste og blir mindre sår, inneholder ikke kjemikalier som papirbleier, mer økonomisk

Ulemper: Mer vaksing+evt bretting av bleiene, en startpakke med brettebleier koster rundt 700 kr og noen typer tøybleier er enda dyrere i innkjøp.

Gutten min på 8mnd bruker brettebleier og jeg er veldig fornøyd med dem. De er enkle, relativt billige innkjøp og tørker fort. Jeg ønsket meg startpakke med brettebleier i fødselsgave og fikk det. Sånn sett slapp jeg innkjøpsutgiftene. Du må regne med å spe på med både bleier,ullbukser, rispapir og brillebukser underveis. Jeg tror jeg har brukt et par hundrelapper på det.Selv om tøybleier koster i innkjøp sparer du likevel penger. Her blir det ikke spesielt mye ekstra vask siden bleiene vaskes på 60 grader sammen med annet tøy, derfor blir det fullere maskiner og det er jo en fordel både økonomisk og miljømessig.

Sjekk gjerne ut: nostebarn.no, tettinntil.com og gronnhverdag.no

Bra valg!

Skrevet

Slipper å fly i butikken og kjøpe bleier hele tida, slipper å fly ut med søpla hele tida.

Høres kanskje teit ut, men i begynnelsen kan det å i det hele tatt komme seg ut av huset være en ganske stor operasjon når man har en helt ny, liten baby. Mye enklere å bare sette på en klesvask!

Skrevet

Må signere på den, findus! Det er et stort poeng i hverdagen med baby.

Skrevet

jeg synes at det blir mindre lukt, siden vi ikke kaster engangsbleier som blir liggende å råtne i søpla.. vet at mange bruker bleiebøtte med parfyme, men synes fortsatt det lukter jeg da..

og helt klart mye midre søppel! og det er et poeng for oss!! hadde ikke hatt plass til alle engangsbleiene hos oss, for vi deler søppelkasse med andre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...