Gå til innhold

Tre eller fire hjul???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal snart bestemme meg for vogn, men skifter mening fra dag til dag om jeg vil ha tre eller fire hjul. Vi hadde bestemt oss for tre, men nå er det så mange som sier at de lettere tipper og at det er dårlig plass under vogna. Men er det ikke MYE mer tungvindt med en 4-hjuling i byen, Kommer sikkert til å bli en del trilleturer innom butikker..

Noen tips på hvilke trehjulinger (merker) som har bedre stabilitet og plass under vogna enn andre???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har hatt med 4 hjul til vår første. Men nr 2 kjøpte vi med 3 hjul, og det var bare himmelen! Kommer aldri til å bytte til 4 hjul igjen, de er så tunge og brede i forhold. Med 3 hjul er det mye lettere å svinge, en drøm å trille og lett i butikker og trange steder. Har aldri opplevd at den kan tippe, og vi har god plass under vogna. Quinny vognene kan visst ha litt dårlig plass til både voksiposer og ting under vogna, vi har Quicksilver vogn.

Hvis du skal ta tre hjul råder jeg deg til å ta med svingbart framhjul, da kan du låse det på busser og slikt, og ha det svingbart ellers:-)

Lykke til!

Skrevet

Quicksilver vogn har jeg ikke hørt om før. Hvor i Oslo selger de den. Vet du det?

Skrevet

Jeg vil anbefale TFK Joggster Twist! En av de mest stabile 3-hjulingene på markedet... Den er dyr, men du får det du betaler for, for å si det sånn!

Skrevet

Til Hilde Marø..

Hvorfor må man låse det svingbare hjulet på busser og slikt?

Har hørt at det er bra å låse det på grusvei og snø og sånn men.. buss?

Måtte bare spør?

Jeg har bestilt en vogn med svingbart forhjul, så jeg bare lurte, siden jeg bor i by- og kommer til å ta en del kollektivt :)

Skrevet

og viss du ikkje vil betale så mykje, har eg fått anbefalt GT safari. Den kostar rundt 2600 for enkel, og litt under 4000 for søskenvogn. Den har tre hjul, og låsbart framhjul, som visstnok skal vera bra. Viss ein bestiller før 15.3, er det visst rabatt å få!

Skrevet

hvis du ikke låser hjulet vil det "svinge ut" når bussen kjører, spesielt i svingene. Bussene hvertfall i oslo kjører ganske hardt, slik at den kan flytte seg under kjøring hvis du ikke har låst hjulet.

Skrevet

Anbefaler tfk joggster twist på det varmeste. Tar liten plass sammenlagt også...

Skrevet

babybest selger den vogna, er på salg til 2500 nå tror jeg, det er en duovogn, slik at du har en sportsvogn etterpå. Og grunnen til at jeg låser den på kollektivt sto lenger opp, fordi den svinger så fælt på bussen, redd den detter da.

Skrevet

Har du kikket på Mutsy? Da får du litt begge deler, selv om du velger 4 hjul. Det svingbare understellet gjør den veldig smidig i butikker. Eneste ulempe er lite lagring/åpen lagring under vognen, og litt lite lunt vintertrekk, da trekket mangler den oppover-kanten på trekket som skal skjerme babyen ekstra godt for vind og snø.

Jo, det er mye mer tungvint med en tung, klassisk 4hjuling i butikker, kjekt med svingbart da. Har begge deler jeg, ble aldri helt frelst på hverken den ene eller den andre, så endte opp med begge typene vogn etter en stund..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...