Gå til innhold

Leggetid; tips og erfaringer!!! :):):)

25.nov.08 og 14.07.06

Anbefalte innlegg

Noen andre som sover like lite på natta som Jørgen? Synes mange har babyer som sover 12 og 14 timer på natta.

Vi legger han rundt 2000, da sovner han senest 2030

Våkner mellom 0600 og 0700, han burde jo ha sovet 12 t på natta? Eller?

På dagen sover han 2+2 timer, men egentlig synes jeg han ser trøtt ut nesten hele dagen. Kanskje en time etter han står opp ser han våken ut.

Han er i fyr og flamme, men jeg ser at han er sliten og synes det er fælt å legge han 1900, dessuten skal han jo bli sulten nok til kveldsgrøten.

Jeg gir han en lett frokost 0800, lunsj 1230 grøt, middag 1600 og kveldsgrøt 1900. Pupp 3 ganger på dagen og en gang på natta mellom 2400 og 0200 en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har samme problem som deg, Ingrid sovner 2030 og våkner 0515. Sover hele natta. Har prøvd ulike strategier over flere dager:

- legge henne tidligere - våknet tidligere tilsvarende tid

- legge seinere - sov med hell et kvarter lenger, men stort sett ikke

- innføre ett ekstra måltid, samt gi nok væske(forsøk pågår)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albert sover omtrent likt som Jørgen. Han legger seg i 20 tiden, og står opp 7. Sover en lur på 2 timer og 1 lur på 1 t ca. Han får også grøt 8. grøt ca 12 middag 16 og grøt ca 18.30. Får mme før han legger seg. Får ikke mat om natten, men litt vann og sutten noen ganger per natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de heldige som har unge som sover ca 13t pr natt. Jeg vet ikke hva jeg gjør anderledes enn andre,så jeg tror det bare er ungene det er forskjell på. Jeg gir mme på morgenen ca kl 8. Grøt til lunch, to neste måltider er mme og grøt kl 18. Leggetid mellom 1830 og 1900. Da er han helt ferdig. Da går vi opp i senga og legger han. Jeg synger so ro lille mann, kysser han i ansiktet en plass (der kosekluten ikke er hehe) og sier at jeg er glad i han og går ut. Av og til må vi opp noen ganger å ta i tutten.Men sovner som regel ganske raskt.

Ingenting spesielt med dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...