Gå til innhold

Er det noen her som trenger donor fordi mannen har ingen eller dårlig sæd?

Anbefalte innlegg

eller er det bare meg og min mann på disse sidene dette gjelder?

Kunne vært ok å ha flere å kaste ball med, og ikke minst få bekreftet at det gjelder flere og at det er ganske vanlig. Det er nemlig slik at det føles fremdeles ganske tabu i norge å snakke om dette.

Fortsetter under...

Det har i allefall vært noen her for en stund siden som var i samme situasjon som dere. De skrev ikke så mye, men kan jo hende de svarer hvis de er innom her og lese av og til. Ellers er nok de fleste enten enslige kvinner eller lesbiske par.

Hei!

Min mann kan ikke få barn, og etter mange samtaler og.... litt frem og tilbake bestemte vi oss for å få barn ved hjelp av donor.

Vi er i dag lykkelige gravide ved hjelp av sæd donor og synes det er helt supert. Vi valgte Haugesund og er strålende fornøyd :)

Vi har vært åpen om denne avgjørelsen til vår nærmeste famile og venner, og har kun mottatt positiv tilbakemeldinger for det valget vi har tatt:)

Stor klem

Hei.

Vi har slitt med det samme. Til slutt fant vi ut at noe måtte skje så vi dro til København og insaminerte oss. Jeg er nå i min niende uke.

Gleden er enorm for meg og min partner. De sa det var veldig mange norske og svenske par som kom innom. I forbindelse med dette dukker det opp mange rare tanker. Jeg måtte si til meg selv: Dette er som å kjøpe en pose frø. Det er billioner av overflødige sæd-celler. Vi trenger bare en. Jeg er frisk og hadde fine egg. NÅ er det gjort og vi kjørte anonym donor. Vi har diskuterte dette og har funnet ut at vi kanskje forteller barnet etterhvert. Men tingene er ikke fult så enkelt når vi har valgt anonym hvis barnet vil oppsøke sin biologiske far. Det er viktig å snakke sammen med din partner om disse tingene. Og mitt råd: Ikke føl for mye. Bare gjør noe med det. Er mannens celler ute av drift så kan dette løses på en nesten like grei måte i dag hvis mannen ønsker det.

Lykke til! ;0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...