Gå til innhold

hvordan sovner de om kvelden/natten????????


adnil med Emma 19/12

Anbefalte innlegg

innvikla overskrift...

 

Lurte på hvordan dere får de til å sovne om kvelden?

 

Eg strever litt der:

::::::Steller ho og ho får mye mat, sovner på sofaen og skal bære ho inn i senga si, våkner som regel og så holder ho det gående ei lita stund før ho sovner. DETTE SKJER AV OG TIL.

 

::::::Eller så ligger eg i senga vår og gir ho mat, når ho sover ligger eg ho over i si seng.

 

:::::Men en sjelden gang så kan eg ligge ho i senga si våken og så sovner ho av seg selv.

 

Men føler at det er litt masse styr å få ho i seng, vil så gjerne ha litt kveld alene også.

 

Glemte å si at ligger ho ca kl 22, da sover ho til alt mellom 06-08.

 

Det ble et rote innlegg, håper dere forsto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi starter kveldsstellet kl 21. Da skifter vi til ren bleie, vasker eller bader henne og skifter til nattklær. Etter det ammer jeg henne, så er det flaske. Etter flaske venter vi til hun er tilstrekkelig trett før vi bærer henne inn i senga. Jeg synger en sang for henne og kysser henne på pannen. Som regel holder dette. Av og til våkner hun til, da blir jeg hos henne til hun finner roen, men ikke helt til hun sovner. Hun sover best om natta hvis hun sovner alene.

 

Mitt råd er altså å ikke la henne sovne hos dere på det siste stellet. Det kan hende dere får noen dager med skriking, men det er verd det når hun skjønner at hun skal sovne i egen seng:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi legger vår omtrent som du gjør det mett og god, lar hun enten sovne på sofaen først, eller legger hun mens hun er i ferd med å sovne.

 

Våkner ganske ofte når hun kommer i senga si, og kaver å marker seg mellom 5-15 min før hun sovner igjen.. så da henger jeg over sprinkelsenga med hånda inntil kinnet hennes (stiv rygg -.-)

 

Hun sovner nesten aldri før 23, så blir liten tid med mannen =(

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynner kveldsstellet ca 18.30-1900. Jeg gir han mesteparten av kveldsmaten. Gir han et lite bad.Så går vi på stua og tar på pysj. Tar han med inn på soverommet(har lite lys på) å gir han resten av maten. Da pleier han som regel å sovne i armene mine. Legger han over i sin egen seng. Hvis han våkner til så får han bare smokken. Noen ganger sovner han som en stein med engang,men andre ganger må vi inn noen ganger å putte inn smokken. Men sover som regel godt inna klokken 20.00 Veldig deilig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her begynner kveldstellet ca 1830 - 1900. Da steller vi og tar på pysj. Etter dette gir vi mat i mørket (nesten) uten noe tv eller annet som tar oppmerksomheten hennes. Da blir hun mett, god og trøtt. Koser oss med denne stunden. Så bærer vi henne i sprinkelsenga. Som regel sovner hun veldig fort i senga si.

 

Sover da til ca midnatt. Får mat og sover til ca 4, mat og sover til vi står opp. Har da 1 nattmåltid føler jeg for det er sjelden vi legger oss før første mating. Deilig med kvelden for seg selv igjen.

 

Sånn har det fungert for oss de siste 3 ukene. Vi oppdaget at alt styret om kvelden egentlig var fordi hun var trøtt så nå har vi fått en ny hverdag! :-) Deilig.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her begynner vi kveldstellet kl 20.30. Før det har jeg ammet henne. Da tar vi kveldsbad, og tar på pysjen etter det. Koser selvfølgelig masse på stellebordet. Deretter legger vi henne i senga hennes. Synger "trollmor" et par ganger, av og til stryker jeg litt over hodet hennes samtidig hvis hun er veldig urolig. Deretter sier jeg god natt og går. Da er hun fortsatt våken. Lar henne ligge der og sovne av seg selv.

Hun ligger ofte å prater litt med seg selv før hun sovner...eller koser seg med sutten sin. Må av og til inn et par ganger å putte i sutten før hun sovner helt da... men hun protesterer ikke på å legge seg kl 21 altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...