Gå til innhold

hei! ang slanketabletter?


mammatil2.

Anbefalte innlegg

jeg vil gjerne spørre legen om å få det.veier 117 kg nå. har brukt p-sprøyte i 9 mnd er over 1 år siden siste sprøyte. fikk mensen fort tilbake,men strever med å bli gravid. gynekologen min anbefalte meg å gå ned i vekt.men hvordan er det med slanketabletter,hvis jeg skulle bi gravid mens jeg bruker de. vil gjerne ned i vekt,for min egen del og for å bli gravid igjen. virkningen av p-sprøyta går fortere ut av kroppen ved vektnedgang. er legen vaskelig på å skrive ut de tablettene. er 23 år. beklager for alle spørsmålene,men lurer fælt. takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

heisann..

 

vet ikke om noen slanketabletter som kan hjelpe deg.. men har jo hørt at sykehusdietten skal være KANON for å gå fort ned i vekt

(man går ned fra 4,5 til 7,7 kg på en uke!!!!!!!!!!) jeg har ikke prøvd denne dietten selv, men har hørt masse gode tilbakemedlinger fra folk som har prøvd den .. .

 

den går ut på at man skal spise mest mulig av en suppe, og unngå mais,ris, brød, alkohol, sukker, o.l.

man kan spise så mye man vil av suppen, så man trenger aldri å gå sulten .

 

har noen venninner av meg som har brukt Stacker (slankepiller med efedrin) og dem har mildt sag RAST ned i vekt på kort tid...men disse er ulovlige i Norge, men vil man ha dem, så er det fullt mulig å få tak i dem.

de ligger på en pris fra 500 til 1000kr for 100 stk (hvis man skal kjøpe dem ulovlig i Norge)

kjøper man dem i utlandet ligger prisen fra 150kr boksen!

d finnes også nettsider man kan bestille dem på...men jeg vet ikke om posten scanner pakkene sine...vet ikke hva straffen er for å smugle inn slike greier heller. . .så d er jo en stor risiko å ta...

dessuten kan det komme alvorlige bivirkninger som hjerteflimmer, økt blodtrykk osv...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tviler på at dem har dem på svinesund, det er like ulovlig i sverige som i norge.

men jeg skal ikke si hundre prosent sikkert at dem ikke selger dem "under disken"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UFF!!!! Du skal være veldig forsiktig med å bruke tabletter med efedrin i . Fatter ikke at folk tørr en gang å prøve uten å få skikkelig oppfølging av lege. Å beholde livet er jo tross alt det viktigste selv midt i en slankekur.

Selv går jeg på Reductil. Reseptelagt av legen og krever legekontroll hver 14.dag.

Men reductil kan du ikke bruke dersom du planlegger en graviditet. Da må man bruke sikker prevansjon hele tiden.

Jeg vil heller ikke anbefale deg å prøve sykehusdietten. Kan hende du raser ned i vekt men skal love deg at de kommer like fort på igjen når du begynner å spise vanlig mat.

Jeg ville prøvd viss jeg var deg og lagt om hele livsstilen min. Spise flere men små måltider til dagen. Mye hvitt kjøtt og fisk. spise mye grønnsaker. Og ikke minst 2-3 L vann hver dag.

Begrense snop og brus til kun i helgene.

Viss du i tillegg til dette prøver å bevege deg mer vil du nok oppleve å gå ned i vekt på en fornuftig måte.

Jeg må selv flere ganger i løpet av en dag si til meg selv at dette er ingen kur som bare skal vare et par uker men rett og slett livet ut.

Jeg kan ramse opp i fleng alle de positive sidene med å endre livsstilen min.

Bedre humør, hukommelse, energi, vekttap, søvn, os osv osv.....da er det verdt å prøve:)

 

Masse lykke til med vekttapet ditt.....du og jeg er i samme båt:)

vil også bli gravid men vekta sier nei. da er det bare å gjøre noe med det. Jeg trener nå 3-4 ganger i uken enten i treningsstudio eller hjemme. Spiser også mye oftere og mindre. I tillegg går jeg som sagt på reductil. dvs. at jeg prøver først å gå ned i vekt så får graviditeten komme etterpå:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kriteriene for å få f.eks reductil/xenical til legen er at du har en bmi på over 30, eller 28 hvis du er ekstra utsatt for diabetes ol.

Jeg er i akkurat samme situasjon som deg med mine 104 kg. Har en BMI på 32.

Jeg gikk og på p-sprøyte, og tok min siste sprøyte for 4,5 år siden. Tok meg 2 år før jeg fikk mensen tilbake, og vi har prøvd i 2,5 år å bli gravid. Ting tar tid:(

Har gått gjennom utredning, og alt er bra med begge, så jeg tror nok det er vekta som hindrer graviditet.

Grunnen til at det ikke er anbefalt å ta slanketabeletter mens man prøver å bli gravid er for at det ikke finnes studier på om det er farlig for fosteret.

Jeg har prøvd å slanke meg, spiser sundt og trener litt:)

Men vekta går ikke ned. Heller ikke cm.

Har prøvd sykehusdietten, og ja, den funker. Men jeg ble veldig plaget av hodepine når jeg gikk på den.

Men vil ikke anbefale dietten. Ja, som en kickstart i slankinga er den veldig bra, men å bare gå på den over lengre tid er ikke sundt for kroppen.

Å gå ned opptil 7 kg i uka i mange uker i strekk, sier seg selv at ikke er sunt.

Og du... du må iokke finne på å bestille slanketabeletter over nettet. Det kan være livsfarlig å ikke få fast oppfølging av lege pga blodtrykk å slikt.

 

Jeg skal i slutten av mars til legen for å høre om jeg får utskreven reductil. Blir spennende:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...