Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du har krav på engangsstønad. Man skal ha vært yrkesaktiv minimum 6 av de siste 10 mndr før fødsel for å ha krav på permisjonspenger. Du kan risikere at de stanser utbetalingen av rehabiliteringspengene. Ta kontakt med din saksbehandler for å avklare situasjonen og for å tilpasse rehabiliteringen til din situasjon.

jeg har rehabiliteringspenger og de stopper ikke de pga engangs stønaden, jeg var på møte på trygdekontor for å få avklart alt jeg har rett på. det burde nok du å gjøre, ring å avtal en time dær du kan få vite hva du kan få og ikke kan få:) (nå skal det sies at jeg går over på tidsbegrenset uførepensjon i mai, og godt skal det bli)

Har snoka litt rundt på teamet ettersom jeg også går på rehabpenger..

viser seg at dersom du kan fortsette behandlinger og alt som kreves av deg i forhold til å komme tilbake i jobb har du krav på rehabpenger samme hva.. med unntak av 6 uker etter fødsel og 3-4 uker før antageligvis. Men rehabpenger er begrenset til 2 år (og i mitt tilfelle ville pengene sluttet når babyen var omtrent 4 mnd avhengig av når jeg ble gravid etc..)

Men samme hva, er NAV som vet dette best i din situasjon så veldig lurt å bestille time der :) er selv litt i planleggingsfasen så vil helst ikke at NAV skal vite noe om det.. hehe..

Lykke til!

Annonse

¨takk for svaret "barnkanskje" har sykepenger frem til mai, og må enten søke rehab.penger eller tidsbegrenset uføre har ikke termin før tidlig i november, så det er vel kanskje lurt og søke rehab. først... men det spørs jo hvor mye opplegg man får vært på i begynnelsen etter babyen kommer... har nå bestilt time, så vi får høre hva de har og si.

• 1 måned senere...

Er "Anonym" her inne fortsatt...? Er veldig spent på hva NAV sa i ditt tilfelle,... Hadde du krav på noe penger? Hadde satt veldig stor pris på svar da jeg sitter i en liten klemme på hva jeg skal gjøre selv....

:o)

• 2 uker senere...

heisann, slenger meg på denne tråden..

har selv vært reahbilitert siden november og har termin 30/7. Jeg kan motta rehab penger frem til termin, men det kommer svært an på grunn til at man går på rehab penger og om man har et opplegg for å komme seg tilbake til jobb. Jeg skal høre med min lege om tidsbegrenset uføretrygd - det høres ut som det kan være en mulighet. Synes det er ganske urettferdig at man ikke har rett på fødselspermsjon når man har vært på rehab.penger i 6 måneder!!! Men nå skal jeg prøve å tenke positivt på at jeg faktisk vet jeg kan få engangsstønad da... og det er jo absolutt ikke å kimse av..

• 3 uker senere...

da har ting ordnet seg for meg til en viss grad;) har fått rehab.penger fra 11 mai, 80%. og skal prøve og jobbe 20% i 2mnd. da har jeg jobbet for og få grunnlag til fødselspenger og går trolig over på 100% rehabpenger frem til permisjon!!! deilig og vite at man har en inntekt;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...