Gå til innhold

Våtservietter


Gjest

Anbefalte innlegg

Leste den testen av våtservietter i nye Foreldre&Barn. Fant da ut at jeg hadde den mest giftige fra Natusan...ops...Så nå har jeg faktisk kastet de! Bruker bare vann hjemme, men har våtservietter når jeg skal ut..Må nok på rema og kjøpe de billige og bra der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja natusan sine er visst værst har jeg lest.. har aldri brukt våtservietter.. syns det er like bra eller bedre med bare klut og vann:)

men tror coop eller noe kom bra ut i en test om jeg ikke husker feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker våtservietter når jeg er ute og må skifte bleier, ikke alltid så lett å få tak i vann. Men, skal iallfall kjøpe de som var litt mindre giftige nå. Skulle ikke vært lov å selge sånt til små barn når det kan framkalle allergi og slikt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til å gi meg i kast med Foreldre&Barn nå... Men jeg har kjøpt våtservietter på Coop, de var i hvert fall best i test på Grønn hverdag. Og så er de billige også...

 

Er jo ikke så ofte man bruker våtservietter, så tror ikke Sofie har tatt skade av at du har brukt dem. Men nå som du er klar over det er det jo greit å bruke annet merke... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det er nok ikke farlig.. hadde vell ikke vært så bra om du hadde brukt de ved vært bleiestell..

 

gått det fins bedre våtservietter og at de tar tester på slikt så man kan kjøpe noen bra... er jo veldig rart ja at de har lov å selge de når de ikke er bra...

 

jeg har liksom aldri tenkt på å bruke våtservietter.. har med engangskluter når vi skal ut.. dersom vi feks har vært på stranda så har jeg lagt de våte i en pose..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lurt det var, det har jeg ikke tenkt på. Da skal jeg gjøre det neste gang jeg skal ut:-) Har sånne Libero engangskluter i en skuff her, aldri brukt de. Men,da prøver jeg det! Takk for tipset:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sett noen som har anbefalt sånne kompresser også. De som du kjøper på apoteket, 100 pakning. Er visst ikke så dyrt. Og så tar du bare noen kompresser i en pose, tar på litt vann og ett par dråper olje... Så kan du ha med deg det når du går ut...

 

Jeg bruker stort sett engangskluter når jeg går ut, som regel steller man jo et sted det er vask. I de få tilfellene jeg ikke gjør det bruker jeg våtservietter. Men det blir jo bare en gang hver annen uke eller noe...

 

Et tips ang sånne engangs-papirservietter. Libero sine er litt harde og litt dyre synes jeg. De selger engangskluter på Ica/Rimi også. De er mykere og billigere... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Coop sine av og til om bæsjen sitter skikkelig godt, ellers bruker jeg bare vann.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker jo masse natusan hmmm. Hva sier testen om Simple våtservietter da? Benjamin har ikke reagert på noe jeg har brukt av våtservietter, men vil jo ikke han skal utvikle allergi senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har også brukt mesoft kompresser.. de er myke og fine:) hadde noen dager ho bæsja flere ganger om dagen etter ho begynte med fast føde og da ble ho litt rød.. da syns jeg de var veldig fine:) men blir litt dyrere men det er jo verdt det;) men til det daglige syns jeg kluter er lite greit...

 

kjøpte noen engangkluter i sverige.. de var myke.. koster ca 25kr for 200stykk..

vet du hva de på ica koster og hvor mange er det i pakka der??:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at de på Rimi koster 25 eller var det 30 for ca 250 stykker... Mulig prisen er anderledes på Ica, siden de liksom er dyrere, men det er jo akkurat samme pakke. Euroshopper heter billigmerket deres... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan du lese testen til Grønn hverdag:

http://www.gronnhverdag.no/artikkel.php?artikkelid=2754

 

Har ikke sett Foreldre&Barn enda, så vet ikke om de har kommet frem til omtrent det samme...

 

I Grønn hverdag så kommer i hvert fall Natusan ut litt ulikt, forskjellige typer våtservietter. Enkelte er både kreftfremkallende, allergifremkallende og hormonforstyrrende... Rart de har lov til å selge det i butikken, ja! :o/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...