Anonym bruker Skrevet 3. mars 2007 #1 Del Skrevet 3. mars 2007 Har en sønn på tre måneder som i det siste har blitt vanskelig å få til å sove. Særlig på dagtid. Prøver å være ute tidlig med å tolke trøtthets-tegn, men bommer ofte. Han ser stort sett alltid våken ut og noen ganger når han virker trøtt (sutrete, gnir seg i øynene) og jeg legger han ligger han bare og smiler og ser på meg og etter en stund må jeg bare ta han opp for han klarer ikke finne roen uansett hvor iherdig jeg vogger. Andre ganger ender legge-forsøkene med at han skriker seg hysterisk. Jeg har tolket det som at han da er over-trøtt. Jeg vet at mange er imot at babyer skal skrike seg i søvn,men hva kan man egentlig gjøre når ungen bare hyyyler og alt man gjør av byssing, ta-opp bare gjør vondt verre? Vi kan jo ikke la han får være våken fordi han ikke vil sove. Han MÅ jo sove. Hva gjør dere andre som sliter med overtrøtte babyer? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8472764-trenger-r%C3%A5d-ang-over-tr%C3%B8tthet-hysterisk-skriking-etc/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
rakrias Skrevet 25. mars 2007 #2 Del Skrevet 25. mars 2007 Hei. Vi hadde samme problemet en periode hvor lillegutt ikke roet seg til søvn på dagtid. Så fant vi ut at vi skulle prøve å legge han i vognen slik at han kunne sove ute på verandaen i friskluft. Det hjalp. Hos oss er det et sikkert tegn på trøtthet når han på formiddagen begynner å sutre etter å ha fått mat, tørr bleie og pludret/lekt litt mad mamma. Nå sover han både formiddagshvilen og ettermiddagshvilen på verandaen og er uthvilt og opplagt når han våkner. Så har du muligheten kan du prøve med ute-soving. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8472764-trenger-r%C3%A5d-ang-over-tr%C3%B8tthet-hysterisk-skriking-etc/#findComment-8762982 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå