Gå til innhold

Dere som har kynnere og/eller maserier..kan dere

Anbefalte innlegg

Skrevet

prøve å beskrive hvordan det kjennes ut??

Ang fullmåne-- hva har det med fødsler å gjøre? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

magen blir knallhard!! helt snodig..

har hørt mange beskrivelser, men jeg får ett lite sug i magen jeg, så blir magen hard.. å sånn blir den i ca ett halvt minutt. så er d over.

ang fullmåne. ha'kke peiling ;)

Skrevet

Kynnere kjenner en ved at magen blir stein hard, litt ubehagelig kan det være. De kommer ofte hvis en stresser, går fort osv. Maserier er svake rier, og de begynner litt svakt og du kjenner magen blir hardere og hardere, for så å bli "myk" igjen. Men det som gjør dem annerledes fra vanlige rier er at de blir liksom aldri vondere, de kan holde på i mange timer for så å stoppe helt.

Sånn er iallefall min erfaring. Når jeg gikk gravid med tredjemann, så hadde jeg masse maserier de siste ukene før fødsel, og trodde fødselen var igang mange ganger, men der tok jeg feil. Når de ordentlige riene endelig begynte så var jeg ikke i tvil lenger. Og det var tredje gang jeg gjorde det. Det er ikke rart mange/alle er så usikre om noe er i gang eller ikke.

Ang fullmånen så av en eller merkelig grunn så er det fler kvinner som før rundt fullmåne enn ellers.

Skrevet

Men de menssmertene og følelsen av nedpress... hva kommer det av*? Er det pga kynnere eller maserier ? Mye å holde styr på ass..

Skrevet

Eg får slike menssmerter når eg har kynnere...Kan vere ganske ubehageleg til tider...Er når min meining i allefall...

Skrevet

Menssmerter og nedpress kommer av modning av livmor halsen etter hva jeg har forstått. Nedpresset kommer jo av babyhodet som er på vei ned i bekkenet...

Jo det er virklig mye å holde styr på !!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...