-carina- Skrevet 3. mars 2007 #1 Del Skrevet 3. mars 2007 Kunde: Jeg skulle gjerne kjøpt Internett. Hvor mye koster det? Kunde: Nå har jeg akkurat lastet ned Internett. Hvordan bruker jeg det? Brukerstøtte: OK, for å åpne en Internett-konto, er det lettest hvis du bruker et kredittkort. Kunde: Okei, vent litt! (lyd av roting og fomling i bakgrunnen) Kunde: Har du fått det nå? Brukerstøtte: Vel, nei, du har ikke gitt det til meg ennå. Kunde: Visst har jeg det! Jeg stakk det inn i sprekken foran på datamaskinen... Kunde: Jeg skulle hatt tak i Internett, men det må være den seneste versjonen! Kunde: Hei, har jeg kommet til Internett? Kunde: Hei, er det dere som eier Internett? Kunde: Hei, kan du si meg hvordan man spiller Internett? Kunde: Jeg får ikke til å sende e-post. Er internettet fullt? Brukerstøtte: Kan jeg hjelpe deg? Kunde: Ja, jeg holder på å skrive min første e-post. Brukerstøtte: OK, hva er problemet? Kunde: Jeg har funnet a-en. Men hvordan får jeg sirkelen rundt? Kunde: Kan du kopiere Internett over på denne disketten for meg? Kunde: Jeg kjøpte Internett her om dagen, og det virker ikke. Brukerstøtte: Ålreit, kan du forklare hva som skjer? Kunde: Jeg ringte nummeret dere gav meg, og det skjer ingenting! Brukerstøtte: Hva mener du? Kunde: Alt som skjer når jeg ringer nummeret, er noe fæl skriking i øret! Brukerstøtte: Eh, du har en datamaskin, ikke sant? Kunde: Datamaskin? Jeg betaler dere tjue dollar i måneden, og nå må jeg plutselig ha en datamaskin også? Kunden (dette er i USA): Min yngste sønn surfet på nettet i går kveld, og til mitt store sjokk var han innom et nettsted i England. Brukerstøtte: OK, hva er problemet? Kunde: Nå er guttungen i trøbbel! Han var der i en halv time! Hvor mye koster det? Brukerstøtte: Det er ikke sånn det fungerer. Du kan surfe hvor du vil i verden uten å betale fjerntakst. Kunde: Nei, det er ikke mulig. England er jo langt borte, Internett-leverandøren ville jo tape millioner hvis det var på den måten! (Etter omfattende forsøk på å forklare kunden at dette ikke er tilfelle, ringer kunden til Internett-leverandøren sin. Noen timer senere ringer hun tilbake:) Kunde: Internett-leverandøren min sa at du hadde helt rett! De tar ikke ekstra betalt for langdistanse-surfing. Nå lurer jeg bare på om de tar ekstra betalt for langdistanse e-post? Brukerstøtte: Tro meg, det gjør de ikke. Kunde: Vidunderlig, da kan vi spare masse penger! Min eldste sønn jobber i Sverige. Han sender oss epost, men jeg har vært redd for å svare på dem siden jeg ikke visste hvor mye det kostet. Så jeg har bestandig ringt ham opp igjen på telefon... Kunde: Jeg har problemer med å få den nye PCen min til å virke! Brukerstøtte: OK, hva er problemet? Kunde: Jeg har tråkket og tråkket på fotpedalen og ingenting skjer! Brukerstøtte: Fotpedal? Kunde: Ja, den lille hvite fotpedalen med ledning og bryter på! Compaq vurderer å bytte ut følgende kommando «Press any key» til «Press the Enter key» fordi de får så mange telefoner fra folk som ikke finner «any»-tasten. En Compaq-tekniker fikk en telefon fra en mann som klaget over at PCen ikke ville lese noen tekstfiler han hadde på noen gamle disketter (de gamle myke 5 1/4"). Etter en stund kunne man utelate at det var magnet eller varme som skapte problemene. Det kom nemlig fram at mannen hadde satt etiketter på diskettene, og rullet dem inn i skrivemaskinen for å skrive på etikettene. En Dell-tekniker rådet en kunde til å sette de defekte diskettene tilbake i stasjonen og lukke døren. Kunden ba teknikeren om å vente litt, og han hørte telefonrøret ble lagt ned. Mannen reiste seg, gikk over gulvet og lukket døren til rommet. En Gateway-tekniker fikk en telefon fra en meget sint kunde fordi PCen sa at han var «bad and invalid». Teknikeren forklarte han at PCens «bad command» og «invalid entry»-respons ikke måtte tas personlig. Etter å ha hjulpet kunden over telefon endte det med at kunden fikk et Vindu over ett annet Vindu. Tek: Okay, klikk Ok og Ok igjen. Kunden: Hmm, jeg kan se «Ok»-knappen, men ikke «Ok igjen»-knappen! Tek: Hallo,kan jeg hjelpe deg? Kunden: Ja,jeg håper det. Tek: Hva er problemet? Kunden: Jeg har helt glemmt passordet mitt. Tek: Jeg kan gi deg et nytt. Kunden: Det er fint. Tek: Har du et du vil bruke? Kunden: Hva med 9-1-2-6-5. Tek: Ok,jeg skal legge det inn. Kunden: Kan jeg prøve det nå? Tek: Ja. Kunden: Piip... Piip... Piip... Pipp... Piip Tek: Hva var det? Kunden: Jeg slo inn passordet. Tek: På telefonen? Kunden: Jeg skulle gjerne hatt en musematte. Selger: Javisst, vi har et stort utvalg. Kunden: Men vil de være kompatible med min PC? Kunden: Kan du kopiere Internett for meg på denne disketten? Kunde: «Hei, jeg skal installere Windows NT. Skal jeg bruke Server eller Workstation?» Kundeservice: «Skal du bruke maskinen som en server eller som en arbeidsstasjon?» Kunde: «Den skal være en server. Hvilken bør jeg velge da?» Kundeservice: «Server, kanskje?» Kunde: «Hvilken er det?» Kundeservice: «Windows NT Server.» Kunde: «Ok, takk.» Kundeservice: «På meldingen du akkurat fikk, er det en knapp som det står 'OK' på?» Kunde: «Wow! Hvordan kan du se skjermen min??» Kundeservice: «Mange års trening...» Kundeservice: «Har du Internett på en separat telefonlinje?» Kunde: «Nei.» (klikker på knappen for å logge på Internett) Kundeservice: «Vel, da må du vente med å logge på Internett til vi har avsluttet telefonsamtalen...» Kunde: «Vent litt, det står: 'Ingen summetone!'» Kundeservice: «Det er fordi vi bruker telefonlinja når vi snakker i telefonen nå. Du må...» Kunde: «Nei, det er ikke det som er feil! Dette skjer stadig vekk. Det hjelper hvis jeg prøver et par ganger, jeg har opplevd det før». Kundeservice: «Nei dessverre, det hjelper ikke å prøve flere ganger. Du kommer ikke på Internett så lenge vi snakker sammen på telefon.» Kunde: «Merkelig. Linja er nok opptatt. Jeg får prøve igjen senere.» Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8471822-h%C3%B8rt-hos-internett-kundeservice/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
tre små... Skrevet 3. mars 2007 #2 Del Skrevet 3. mars 2007 hahaha..... morro å lese!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8471822-h%C3%B8rt-hos-internett-kundeservice/#findComment-8473846 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tre små:-) Skrevet 3. mars 2007 #3 Del Skrevet 3. mars 2007 hehe - utrolig! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8471822-h%C3%B8rt-hos-internett-kundeservice/#findComment-8473965 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå