Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 40 dager igjen, og de to siste dagene har bekkent mitt blitt forferdelig ømt, jeg er stiv i korsryggen og det er tungt å bevege seg. Jeg har ikke spesielt mye nedpress, i alle fall ikke sånn som jeg forestiller meg at nedpress kjennes ut, men jeg vet babyen ligger med hodet ned og at hun antagelig har festet seg.

I går og i dag har jeg hatt smerter i magen, men jeg klarer ikke avgjøre om det er kynnere eller om det bare er hun som snur seg rundt i min mørbankede livmor. Smertene kommer i underkant av magen og går "på tvers", det kjennes som mageknip. Samtidig syns jeg hun beveger seg annerledes, jeg opplever magen på en helt annen måte nå enn før og endringen har kommet over natten.

Jeg får en sånn rar følelse av at noe er i ferd med å skje her, om ikke i dag så i alle fall om ikke altfor lenge. Men så er det liksom ikke sånn jeg har forestilt meg at det skal kjennes heller... jeg har ikke hatt noen andre føde - symptomer.

Er det noen som kjenner seg igjen i dette? Det ble rotete skrevet og jeg vet ikke om noen i det hele tatt skjønner hva jeg vil fram til :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har det på samme måte. Jeg var hos legen til kontroll på torsdag, og han sa at det er bekkenløsning. Jeg har mest vondt inni rompebollene, det har oxo sammenheng med bekkenet. Dette er mitt 2.sv , men jeg hadde ingen bekken plager med 1. mann. Jeg har forresten 63 dager igjen(termin 5.mai)

Skrevet

Jeg har 28 dager igjen. Bekkenet mitt er også veldig ømt, kjenner det spesielt om natta, da verker det veldig bare jeg skal bevege meg litt. Korsryggen er heller ikke helt bra. Har murringer av og til både i korsryggen og nede i magen.

Kan ikke gi deg noe svar på om noe er på gang, da jeg føler at vi har det ganske likt, men jeg har hatt det slik i noen uker.

Skrevet

Det du beskriver minner mistenkelig mye om bekkenløsning.

Skrevet

Ja, det er antagelig bekkenløsning, har tenkt det samme selv. Har tidligere vært til fysio, og fått konstatert at jeg ikke har det, har vært plaget med korsryggen pga gammel skade. Men nå kjenner jeg at hele bekkenet er kjempeømt og sårt, så må vel bare innse at det er det som skjer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...