betty75 Skrevet 3. mars 2007 #1 Del Skrevet 3. mars 2007 Heisann, har vært her inne et par ganger før da vi sliter med å bli gravide. Vi har prøvd i ca. 1,5 år og er i 30- årene begge to. Jeg har vært til utredning på Volvat, tatt hormonprøver og var til Lap. undersøkelse på Ullevall i går, men alt ser bra ut. Kun bittelitt endometriose som de fjernet, men dette skulle ikke være av betydning. "Problemet" vårt er at vi skal gifte oss til sommeren med påfølgende bryllupsreise, så vi har tatt det med ro med prøvingen siste måneder. Vil jo gjerne gifte oss og: )). Etter undersøkelsen/operasjoen i går, ble vi fortalt at det var større sjanse for å bli gravid etter denne sjekken. Var passe groggy, så fikk ikke helt med meg årsaken til dette, om det kanskje var pga. av at de har skyllet gjennom egglederene kanskje? Vil jo gjerne ha barn (vi har vært sammen i 8 år og det er veldig etterlengtet), samtidig som vi har planlagt dette bryllupet veldig med 60 gjester og bryllupsreise til Stillehavet. Bryllupet er 2. juni. Hadde jeg visst at sjansen var større etter inngrepet, hadde vi ventet til etter bryllupet, men det fikk vi ikke. Så hva gjør vi: 1. Prøver, muligens blir gravide før bryllup med stor sjangs for kvalme og annen elendighet. Ikke fristende med 24 timers reisetur da.... 2. Venter og satser på at 3 måneder ikke har så mye å si, men skjer det ikke tenker man at hva hvis man hadde satset med en gang???? Håper det er noen der med synspunkter eller som er/har vært i lignende situasjon. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8471294-lap-og-pr%C3%B8ving-i-etterkant/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serial mom Skrevet 4. mars 2007 #2 Del Skrevet 4. mars 2007 Jeg fikk aldri noen beskjed om at det vil være lettere å bli gravid rett etter lap.!!!!!!! (var også på ullevål,i januar) Det er vel pga av at egglederne er litt ekstra vide nå etter en gjennomskylling,men tviler vel på at det er det som har vært deres problem uansett,siden dem ikke fant no gærnt. Hadde også en bitteliten endo-flekk,helt uten betydning. Jeg har vært prøver i snart 2 år,og vi har lyktes 2 ganger(med 1,5 års mellomrom),men mista begge. siste var i desember,MA i uke 11.(ble gravid på bryllupsnatta!) Hadde lap. et par mnd etterpå. Den regelen gjelder kanskje for dem som har litt trange eggledere,men tror ikke du skal tenke så masse på det der. Vi har ikke hatt så veldig mye sex etter lap.,har vært litt øm/lemster i livmora,så har ikke følt for det. Som deg,så tenker jeg litt på sommeren,og har ikke jakta så mye på en spire nå etter lap. Jeg har akkurat begynt å jobbe,og til høsten skal jeg ta opp siste rest av studiene igjen,så prøver å passe på slik at jeg skal få rett til fødselspenger denne gangen(ikke mye,jobber bare deltid,men...) Jeg kommer nok til å være litt forsiktig sjøl med prøving frem til april/mai,for meg hadde det passet best da,men er jo ikke akkurat i den posisjonen at jeg bare kan bestemme meg for når det "passer"! Sjanser likevel,har jeg venta 2 år,kan jeg sagtens vente et halvt år til. Har ihvertfall en større sjanse til å bli ferdig med skolen,og det er jo viktig det også! Tror ikke 3 mnd har noe å si,så hadde jeg vært deg ville jeg venta,ihvertfall ikke satsa så voldsomt hardt på å treffe EL,kanskje bare la være å tenke på åssen dag man er på...? Jeg var dritkvalm da jeg var gravid,og hadde definitivt ikke orka med flyreise og bryllup!(gifta oss i Las Vegas,og selv det var en lang tur,og du skal jo enda lengre!) Man kan bare ikke la ønsket om barn ta over hele livet,man mister så mange øyeblikk om man alltid skal gå rundt i prøvemodus,tempe,teste,vente vente vente... Etter disse 2 årene har jeg roa meg betraktelig mtp å bli gravid,så har ikke det desperate behovet for å klare det NÅ! Er faktisk ganske befriende,tenker noen ganger at jeg har det ganske fint nå som kan gjøre hva jeg vil,selv om jeg selvsagt ønsker meg barn like sterkt. Gjør det hjertet ditt ønsker,du,ikke tenk på at det er bare nå det gjelder,at du "kaster bort" sjansen. Det er ikke slik,og du har fått bekrefta at ungenting er galt med deg,så du har stor sjanse for at det lykkes,før eller senere! Bryllup i Stillehavet hørtes fantastisk herlig ut,du kommer til å få det SÅ fint! Var et halvår i Karibien,og det var kjempedeilig!:-) Kanskje det lykkes på bryllupsnatta for deg også!?! *klemmer* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8471294-lap-og-pr%C3%B8ving-i-etterkant/#findComment-8477689 Del på andre sider Flere delingsvalg…
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 4. mars 2007 #3 Del Skrevet 4. mars 2007 jeg fikk også beskjed om at det var lettere å bli gravid etter lap. og det tror jeg på,for tanta kom bare noen dager etter og da var hvertfall slusene heeeelt åpne...... så vi satser sterke denne mnd!!! om du blir gravid nå så gjør vel ikke det noe i fht bryllupet og bryllupsreisen? du vil jo ikke ha noe mage,så den eneste forskjellen vil jo være at du ikke kan drikke. evt hvis du blir veldig dårlig.... jeg ville ikke droppet prøvingen.tenk om det er nå dere skal få til det lille mirakelet:-) lykke til med bryllup og prøving,uansett hva det blir til!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8471294-lap-og-pr%C3%B8ving-i-etterkant/#findComment-8480121 Del på andre sider Flere delingsvalg…
betty75 Skrevet 4. mars 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 4. mars 2007 etter å ha overveiet mulighetene litt, tror jeg kommer til å vente til etter bryllupet. Vi legger så mye i det og reisen vår til Stillehavet. Det er ingen lett beslutning, men ønsker heller ikke å ligge kvalm i bungalowen når vi kan oppleve verdens flotteste paradis sammen eller reise 24 timer i dårlig forfatning. Akkurat det å drikke er ikke noe problem, er heller redd for å "ødelegge" den store dagen og turen vår med kvalme ol. Kanskje det er meningen at det skal skje på bryllupsreisen? Er jo uansett så mye stress før bryllupet at det hadde vel ikke skjedd uansett... Er det kun første pp etter lap at det er enklere å bli gravid? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8471294-lap-og-pr%C3%B8ving-i-etterkant/#findComment-8483264 Del på andre sider Flere delingsvalg…
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 4. mars 2007 #5 Del Skrevet 4. mars 2007 de neste mnd sa legen til oss,men vet ikke hvor mange han mente.... bryllup og bryllupsreise er noe veldig spesielt,og ingen ting skal få ødelegge de opplevelsene. det er som du sier en viss fare for at kvalmen kommer rundt den tide,så det er kanskje ikke så dumt å vente. vi skal til usa i mai og jeg håper sååå at jeg slipper å være kvalm de 3 ukene hvis jeg skulle være så heldig å bli gravid!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8471294-lap-og-pr%C3%B8ving-i-etterkant/#findComment-8483691 Del på andre sider Flere delingsvalg…
betty75 Skrevet 4. mars 2007 Forfatter #6 Del Skrevet 4. mars 2007 Fant de noe hos deg? Har du ellers noen gode råd for å bli gravid? Vi har prøvd å være flinke hver måned, sjekke el med test da jeg er uregelmessig, men vi har ikke prøvd alternative metoder som f.eks. akupuntur. Har lest at dette skal fungere for mange. Kirurgen sa at hvis vi ikke hadde lyktes til over sommeren, kunne vi sette oss opp på prøverør. Synes kanskje det er litt tidlig og at vi bør prøve litt mer selv. Samtidig går jo tiden og man blir ikke yngre heller...Det er jo så utrolig mange som sliter med dette... Gleder meg uansett til bryllup nå og er optimist! De har jo ikke funnet noe galt, så da skjer det vel før eller siden. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8471294-lap-og-pr%C3%B8ving-i-etterkant/#findComment-8484279 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jåsjenta Skrevet 4. mars 2007 #7 Del Skrevet 4. mars 2007 Jeg var til lap, og fikk fjernet noen cyster, samt at de skylte gjennom. Fikk og beskjed om at jeg kunne bli lettere gravid etter lap, pga at de hadde skylt igjennom, og at det ikke var noe i veien liksom. Men det funket ihvertfall ikke på meg. Er nå 4 mnd siden jeg var til lap! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8471294-lap-og-pr%C3%B8ving-i-etterkant/#findComment-8487577 Del på andre sider Flere delingsvalg…
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 5. mars 2007 #8 Del Skrevet 5. mars 2007 nei,de fant ikke noe hos meg.alt var i skjønneste orden. så vi aner ikke hvorfor det ikke vil klaffe. men nå har vi søkt ivf på riksen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8471294-lap-og-pr%C3%B8ving-i-etterkant/#findComment-8497313 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serial mom Skrevet 6. mars 2007 #9 Del Skrevet 6. mars 2007 Så ulik praksis dem har rundt om på sykehusene... Jeg fikk beskjed om at vi ikke fikk søke til IVF(offentlig da),fordi vi fint kunne klare det på egenhånd. Ja,vi har blitt gravid 2 ganger,men det er med 1,5 års mellomrom,og jeg mista begge gangene. Kunne i det minste fått stå i kø,det tar jo opp til et år uansett! Ja ja,ordner seg nok uansett,skal klare det sjøl. Så utrolig heldig du er,betty75 som skal til Stillehavet! :-) Du skal se at det er det som gjør susen! Vet ikke om jeg har fått med meg at dere har søkt IVF,dolly,men det er jo kjempebra:-) Har dere fått noe svar på når dere evt. kan komme igang? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8471294-lap-og-pr%C3%B8ving-i-etterkant/#findComment-8504597 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå