Gå til innhold

Mange ultralyder hadde dere?


Gjest

Anbefalte innlegg

Vi mistet litt tellingen på slutten, men tror jeg hadde 17 ultralyder, 18 med 3d ultralyden. Med Emma hadde jeg 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde den obligatoriske og en i uke 36 eller no for å sjekke om han lå i sete, men det gjorde han ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en i uke 18.

Jeg var på litt ekstra sjekk hos jordmor fordi jeg syntes han var litt stille. Jeg har tenkt på det i ettertid at jeg nok skulle ha vært litt mer påståelig og fått en ekstra ultralyd på slutten der. Jeg visste ikke da hva jeg kunne komme til å miste, men nå synes jeg det er litt ekkelt å tenke på at hvis om atter, dersom atter... Så neste gang skal jeg i hvert fall ha en ekstra ultralyd! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det var mange UL, hva var grunnen.

Jeg hadde 2, en vanlig og en ekstra pga lav hjerterytme eller hva det var, men alt var ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en tidlig - uke 6 for å verifisere svangerskapet pga en liten blødning. Så ordinær UL i uke 17/18, og en siste i uke 39 pga lite liv.

 

Helt enig med deg, Carina, denne gangen var jeg så nervøs for at noe skulle skje med minsten, og da jeg ikke kjente stort med liv hele dagen ville jeg til kontroll, ja! Jeg har jobbet en sommer på Kvinneklinikken og traff der på en kvinne som mistet sitt barn før fødsel. Det har gått veldig inn på meg. Da jeg var til lite liv-kontrollen traff jeg på en tidligere arbeidskollega fra samme sommeren, og hun husket samme kvinnen, og visste hvorfor jeg kom! Godt med gode kolleger:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde en ultralyd i uken fra uke 24 siden jeg hadde veer med 3min mellomromm fra uke 24, så de sjekket hele tiden åpningen og hvordan hun lå. Hadde 5cm åpning fra uke 30, men ungen var så sta at hun ikke kom før i uke 41!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min hadde et gammelt ul-apparat på kontoret sitt, så jeg fikk faktisk se Ingrid som en liten klump i uke 8 og uke 12. Deretter rutineultralyden, og en ul rundt uke 35 fordi jeg hadde kjent så lite liv den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, det husker jeg ikke. Hadde den obligatoriske da jeg var 20 uker på Island. Så hadde jeg bare en hjerteultralyd av ungen et par uker etter det. Flyttet til Norge da jeg var 7mnd på vei og da hadde legen ul-apparat på kontoret, så han brukte det hver gang jeg var der. Måtte på sykehuset og vende lillegutt da jeg var 34 uker på vei, for da lå han i seteleie, så da ble det ekstra der også. Så måtte jeg på ekstrasjekker pga vendigen, så da ble det også ul. Så jeg har hatt en del av dem. Ble aldri lei av å se nurket i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en del, ca hver 4. uke fra 20 svangerskapsuke. Pga blodsykdom i familien måtte jeg gå på blodfortynnende i sprøyteform (2 om dagen) og fikk ekstra kontroller på sykehuset.

 

Hadde en på Riksen i uke 8 , da var lillemann 18,3 mm.. Det er så rart å se det bildet nå, det er Ørjan liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 2 UL på sykehuse. En i uke 19 og en i uke 34 fordi morkaka lå over mormunnen på første kontroll. (Måtte ta innvendig UL i tillegg til vanlig...)

Utenom dette kunne jeg selv ta en titt når jeg ville, fordi jeg jobber på rønten og har tilgang til UL-apparater der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 3 jeg..

 

En ordinær, en 3d (som vi betalte selv) og en i uke 38 da vannet gikk! Moro å se den store babyen som kom 3 dager senere da :) Og fikk samtidig estimert ca vekt på 3500 og hun var bare 55 gram mer enn det 3 dager seinere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde mangen, 1 hver mnd. hadde også 3d ultralyd. var veldig lik seg som på bilde da hen ble født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde 4 stk. En privat i uke 12 fordi vi bare måtte se at det faktisk var en liten en der, den vanlige i uke 18, 3D i uke 30 og en på sykehuset i uke 39 pga. mistanke om seteleie (som det heldigvis ikke var).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 3 ul, den vanlige, en pga at det kom litt vann en kveld i mai, og en i slutten av mai pga at morkaka lå å sperret fødselskanalen :) Artig å se lille nurket som lå inni magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...vet ikke helt hvor mange jeg hadde. Legen hadde ett gammelt ul.appearat på kontoret,så det ble noen.

Hadde 3 uten om de,en i uke 9 for å sjekke hvor langt på vei jeg var,så i uke 18,og en i uke 27.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min har et gammelt ultralyd apparat på kontoret, så han tok en titt ved hver kontroll inntil den vanlige på kvinneklinikken. Hun var bare en liten klump første gangen jeg så henne, litt rart å tenke på nå som hun er blitt 8 mnd og mye større enn den lille klumpen hun var den gangen:-)

 

4 eller 5 ultralyder

 

Den siste var den rundt uke 20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kun én. Tenkte som så at hvis det skulle være noe galt, så ville jeg heller være lykkelig uvitende resten av svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...