Gå til innhold

Anbefalte innlegg

etter å ha sendt tre mailer uten å få svar får jeg spørre her inne da...

Jeg lurer på hvorfor dere anbefaler i deres artikler å gi yoghurt fra 6

mnd??

Dett er ikke hva Sosial og helsedirektoratet anbefaler. Den ofisielle

anbefalingen er å vente med med yoghurt til 10 mnd.Dette for å forebygge / evt utsette alergier. I tillegg pga proteinens

størrelese i forhold til tarmens umodenhet (for tidlig introduksjon kan føre til tarmblødninger).

Link til shidir :

http://www.shdir.no/vp/multimedia/archive/00001/IS-1019__1971a.pdf

Håper dere kan rette på dette slik at brukere av siden slipper og bli så

forvirret. (Deter stadig diskusjon ang dette på feks småtroll 0-1 - spm og

diskusjon vil det alltid være, men fint hvis dere og hadde opppdatert informasjon:-) )

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Har smurt meg med tålmodighet nå ja, men det kan da ikke være så vansklig å svare på dette enkle spørsmålet - Det tar heller ikke særlig lang tid å svare på et slikt spørsmål.

Så kjær Jordmor Siri - ta deg tid.......

Annonse

Jeg vil bare henge meg på her - flere ganger når jeg har svart på akkurat dette spørsmålet på Småtroll 0-1, så har jeg fått høre at på DiB sine sider så står det fra 6 mnd, ikke 10. Er ikke det en enkel sak å rette opp i dette slik at deres råd samsvarer med de offisielle anbefalingene?

:)

Annonse

Kanskje det går an å ha flere synspunkter på en sak enn den som er offisielt vedtatt av den norske stat. Djeeeezzzzes! Det går jo an å tenke selv også, da.

Er det noe som tilsier at de Siri skal prioritere flisespikkeriet ditt fremfor andre ting? Hun har sikkert andre ting å gjøre på også.

hehe kanskje de bare ikke kan svare deg blomman? ser ikke ut som du er øverst i 'to do'-bunken i allefall;)

men, jeg skrev med tine meierier for en tid tilbake. der fikk jeg til svar at melk er ikke skadelig så lenge det ikke gis i for store mengder til barna. det er noe med hvordan næringsstoffene i kumelk er satt samme i fht menneskemelk. er noe babyer kan få for mye av om de får kumelk i mengder for tidlig.

skriv til tine så får du sikkert et skikkelig svar på de melkegreiene

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hei Blomman:-)

Nå har vi hatt litt dugnad her for å finne hvor det var skrevet at man kunne gi yoghurt fra 6 mnd. Jordmor Siri er enig i de anbefalingene du viste til, og vi har endret teksten flere steder.

Hvis du oppdager tekster vi ikke har endret, så er det fint om du sender oss linker til disse ([email protected]).

God helg!

• 2 uker senere...

http://www.dinbaby.com/dinbaby_site/innhold/f_rste_leve_r/seks_m_neder

http://www.dinbaby.com/dinbaby_site/innhold/tema/kosthold/kunsten_spise_av_skje

her står det fortsatt 6 mnd...

på en annen side har dere nå skrevet yoghurt fra ett år.... i anbefalingen fra staten jeg viste til, og som jordmor Siri var enig ,i står yoghurt og andre syrnede melkeprodukter fra 10 mnd - samt mel i mat og som pålegg. (dere skriver melk i mat fra 6 mnd...)

Ikke meningen og kverrulere, men siden dere ønsket at jeg sa fra ang dette og jordmor Siri er enig i disse anbefalingene...

http://www.dinbaby.com/dinbaby_site/innhold/f_rste_leve_r/seks_m_neder/fra_morsmelk_til_andre_melkeprodukter

Litt ros skal dere og ha (dette er en ris og ros side ;-)klipper og limer fra en av sidene deres ang introduskjon av fast føde ;-)

Hvis all maten kommer ut igjen og det hele ender opp i en baby som vrir seg unna og griner og hyler, er ikke småen klar for fast føde riktig ennå. Da er det bare en ting å gjøre: Legg bort skje og grøtpulver, og prøv igjen om et par uker. - kjempebra - for man skal ikke på liv og død få i dem dette hvis de er uvillige. Bra informasjon!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...