Gå til innhold

hvordan er det når man er sykemeldt over 8 uker?

Nemi M@rianne md 3 skjønne

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i 18. uke og har kraftig bekkenløsning. Jeg jobber fast om natta i 10 timer på sengesentral på sykehus, der jeg tar av og rer senger alene, løfter mye tungt madrasser av og på sengene og går rundt og vasker smitterom når pasienter har reist. Nå har jeg ferie, men skal til legen nå den 15. siden jeg er så bevegelses hemma og få sykemelding..Siden jobben er såppas tung tviler jeg på at legen vil ha meg i jobb igjen, men så leste jeg at hvis man er sykemeldt lenger enn 8 uker må man snakke med arbeidsgiver om å få lettere arb. oppg, men så fikk jeg høre at gravide har andre regler der? For jeg veit at jeg ikke vil klare og gjøre så veldig mye når det gjelder jobben min, for det er ikke så mye og gjøre om når det gjelder jobben min for å gjøre den lettere.

Ble mye skriving her, men takker for hjelp!

Fortsetter under...

Er vel egentlig slik at du skal snakke med jobben om tilrettelegging, at du slipper jobbe natt, tunge løft osv. Men om jobben ikke har mulighet til dette kan du få svangerskapspenger. Er i teorien det samme som sykepenger, men at du ikke er så syk at du ikke kan jobbe i det hele tatt.

(Fikk sykemelding av legen min sist jeg var hos henne, og der skrev hun beskjed til arb.giverne mine om at jeg trengte tilrettelegging og at dem måtte gi beskjed om dette ble vanskelig. Så for min del ser det ut som jeg blir gående hjemme hele svangerskapet.. Fikk ikke lov av legen å drive og kaste rundt på 30-40kg esker. )

Håper du finner en løsning sammen med lege/arb.giver på dette.. Mulig du kanskje blir satt på et kontor eller noe så lenge?

Ble langt det her også, men.. Håper du fikk noe fornuftig ut av det :)

Jeg har vært sykemeldt siden uke 9 i dette svangerskapet.. Først pga kvalme i 3 uker, så satt bekkenløsninga igang.. Det er ikke noe de kan/kunne gjøre på jobb for å tillrettelegge arbeidet for meg, så jeg har gått på sykemelding hele svangerskapet. Jeg begynner permisjonen min 06,03,2007..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...