Gå til innhold

Preimplantasjonsdiagnostikk etter flere avbruttesv.skap pga kromosomfeil?

xxx76

Anbefalte innlegg

Avbrøt svangerskapet i uke 19 i april i fjor da de fant ut at lille jenta vår hadde en alvorlig grad av turner syndrom og ville ikke klare seg utenfor magen.

Vi ble gravide igjen, var på tidlig ul i uke 8 og 12. da så alt bra ut.

Men da vi kom tilbake i uke 17, var det noe galt. Nærmere undersøkelser i uke 18 tyder på at lille gull antageligvis har hjerneskade, hjertefeil og mest trolig en alvorlig kromosomfeil:(

Skal inn på tirsdag og føde vår lille engel.... gruer meg så forferdelig til å gå gjennom dette marerittet en gang til:(

Er livredd for at dette skal skje igjen, men samtidig så kjenner jeg at jeg vil bli gravid igjen så fort som mulig... Føler det er det eneste som kan trøste meg...

Legen nevnteat vi er klare kandidater til å få preimplantasjonsdiagnostikk neste gang slik at vi skal slippe å oppleve dette en gang til.

Dette er en type prøverørsbefrukting, der de tar ut egg, befrukter de og sjekker at de er helt friske før de blir satt inn i livmoren igjen.

Håper dette vil være løsningen for oss...

Flere som har prøvd dette?

Fortsetter under...

Har ikke prøvd det avbrøt i sommer i 27. uke og da sa de at om det skjedde igjen ville de anbefale preinplantasjons diagnostikk. Er gravid igjen og håper det ikke blir noe tema. I sommer så var ikke dette noe som ble gjort her i norge og alternativene ville bla vært carolinska i sverige, men nå har det jo skjedd en regel endring, men vet ikke hvor lang prosessen er, og hva som "kreves" for å få dette gjort her nå,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...