Gå til innhold

luftsmerter og brettebleier

Anbefalte innlegg

Vår lille bjørnegutt på snart en mnd veksler mellom å bruke tøybleier (brettebleier) og papirbleier. Særlig om natta er det veldig greit å bruke tøybleier på ham, siden vi risikerer at han får bæsj langt oppover ryggen hvis han sover med papirbleie på.

Men så er det det at han er endel plaga med luft i magen og har vondt pga det. Og brettebleie på en så liten kropp gjør jo at stumpen nesten ligger på en slags "pute" av bleie når han ligger på ryggen - og dermed ligger høyere enn resten av kroppen.

Jeg lurer på om dette gjør det vanskeligere for ham å kvitte seg med luft?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8468511-luftsmerter-og-brettebleier/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi venter foerstemann naa om noen maaneder--saa jeg har ikke noe erfaring med dette. Men det hoeres jo logisk ut, da. Kanskje du kunne proeve en annen type toeybleie i perioder--for aa se om det gaar bedre. Kjoepe en lommebleie for eksempel, saa kan du teste ut litt?

Som sagt aner jeg ikke...er nok best aa hoere fra noen som har proevd dette...

Gutten har brukt brettebleier siden han ble født. Nå er han 8mnd og jeg har aldri merket noe til luftsmerter pga brettebleiene. Barnet får en større stump som gjør det vanskeligere å bevege seg,sånn sett hindrer bleia bevegelse. Den positve effekten er imtidlertid at barnet er sterkere når det først snur seg. Dessuten har jeg også hørt at tøybleier skal være bra for ryggen til barnet grunnet den store stumpen:)

Jenta mi har ikke tøybleier, men Frejkas pute (pga hofteleddsdysplasi). puten er veldig tykk nedentil så vi måtte bygge opp med en pledd under lakenet i sengen. Kanskje det blir en bedre liggestilling hvis dere bygger opp litt i sengen, under rygg og hode...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...