Gå til innhold

Da er jeg på vei inn i 11 pp... Fy f...(lang utblåsing)

Anbefalte innlegg

får ikke endret nicket mitt,men...

Tok et år før sambo var klar for å prøve, nå er vi 11. pp. Fikk tr på torsdag, midt i en undervisningstime(er lærer). Festlig!

Trodde jeg var gravid denne gangen, ble rimelig skuffet og oppgitt. 11 pp! Jeg som brukte så mye tid for å få med sambo på dette, trodde jeg skulle bli belønnet med å bli gravid raskt. Datteren min blir syv år om noen dager, og rekker vel å bli åtte før hun blir storesøster - noe hun virkelig lengter etter.

Vi ble jo gravide i høst, i september, og mistet i oktober. På ul fikk vi se at det var en BO - at sammensmeltingen hadde skjedd, men at det aldri hadde startet å utvikle seg. Vi klarte ikke lage noe som kunne utvikle seg engang. Kanskje vi ikke kan lage barn sammen? Jeg går på behandling, og ser at det hjelper på syklusen min, men kanskje ikke det er hos meg problemet ligger? Synes det er så urettferdig at jeg ikke blir gravid. Og synes det er så trist at jeg ikke kan gi datteren min en lillesøster eller lillebror, hun ønsker seg det så inderlig. Hun var så lykkelig i høst da vi hadde et baby-frø i magen, og venter på at det skal komme et tilbake...

Hadde vel heller ikke trodd at det skulle ta så lang tid etter SA å bli gravid igjen, hører jo stadig om de som blir raskt gravide igjen etter det.

Jeg vil jo bare ha en større familie. Jeg vil at min kjære skal få oppleve å bli far, og den uendelige kjærligheten man føler for sine barn. Jeg vil bare få bli mor en gang til. Jeg vil bare bli gravid, jeg.

Uff, var visst enda mer lei meg enn jeg trodde, nå sipper jeg og. Takk til dere som orket å lese;)

Fortsetter under...

Dette var trist å lese. Jeg håper det snart klaffer for dere!!!! Det er jo iallefall godt håpe hvis dere har blitt gravide en gang!

Jeg er også lærer. Misunner deg ikke å få TR i en time... :-)

Ønsker deg lykke til og alt godt!

Huff Cille....det er kjipe saker dette babylagingsgreiene :o( Hvertfall når tante kommer og skuffelsen slår ned. Nå må du se framover....

Du beskriver godt hvordan du har det nå, og jeg kjenner meg godt igjen. Er det så vanskelig å få ett egg og en sædvcelle til å møtes skikkelg?????

Jeg hadde en sa forrige helg, fikk det bekreftet på torsdag :o(((( Men vi er så klar for å komme igang igjen! Nå må jeg bare bli ferdig med denne runden, også prøve å skjønne hvor i syklusen kroppen er. Hvor lenge etter sa'en din fikk du normal tr igjen?

Ønsker dere lykke til :o)

Takk for det fine svaret, Minni!

Jeg fikk forsåvidt normal syklus med en gang, på cirka 32 dager. Men jeg hadde så mye utflod, antagelig fikk jeg tynne slimhinner etter SA. Jeg mistet i slutten av oktober, og begynte på behandling i januar. Etter det har utfloden tørket opp litt, og nå var jeg tilbake i 28-dagers syklus. Det var deilig, synes jeg.

Så trist å høre om din SA. Det er vondt, men jeg ser jo her inne at det er mange som opplever det. i det "vanlige livet" er ikke folk så åpne om det, det er noe godt i det å se hvor mange vi er som går gjennom det, selv om det er trist.

Den første tr'en miin etter SA, hadde jeg mye klumper i blodet. Det tyder visst på at leveren ikke får nok oksygen eller noe sånt. Så det er visst viktig at vi puster godt ned i magen når vi prøver å bli gravide!!!

Lykke til til deg, Minni!!!

Klem;)

Puster godt ned i magen nå, inn og ut gjennom nesen. Nå er jeg sykepleier da, i tradisjonell vestelig medisin, så vet liksom hvordan O2 blir tatt opp i kroppen og transportert rundt, så det blir litt rart for meg at det kan hjelpe på leveren. Men holder et åpent sinn :o)

Har hørt om det med å puste godt ned i magen før, men i yogasammenheng el noe sånt??? Hmmm.... Er det fra akupunktur du har det fra....

Har fått tips om en jordmor som er veldig god på akupunktur i forhold til å bli gravid. Er det mulig at det kan hjelpe på en ganske uryddig syklus? Nå spør jeg masse, og ikke har peiling på om du aner noe om det? Bare spør jeg....

Og etter denne opplevelsen forrige helg (sa), har jeg vært ganske åpen om det. Hjelper å prate. Men da har jeg fått vite om flere som desverre har opplevd det samme, uten at de har sagt noe... Akkuratt sånne ting er vi kvinner så hemmlighetsfulle. Vi lurer på all verdens ting, ang syklus osv....lang liste. Men det er veldig få jeg kan snakke om slike kvinneting, uten at de blir veldig brydd. Det er dumt, vi er jo så mange som lurer på de samme tingene. Takk og lov for disse sidene :o)

Håper dere får en fruktbar vår og liten spire ;o) ....og på kortere sikt ønsker jeg deg en god uke :o)

Klem...

Annonse

Det er en refleksolog jeg har det fra, det går ut på bla akupunktur og fotsoneterapi. Første gang jeg fikk behanlding ble jeg gravid med en gang, nå har jeg fått mye behandling for å få tilbake normal syklus igjen etter SA. Det har funket supert, men hadde vel håpet at jeg også skulle blitt gravid igjen. Den første TR etter SA hadde jeg mye klumpete blod, og det har visst med O2 å gjøre...

Synes det høres rart ut at kobberspiral skal øke risiko for SA. Hvis det er noen trøst, ble jeg gravid med førstemann 2. pp etter at jeg tok ut kobberspiral. Det gikk helt bra:)

Det er vel heller det at risikoen for at en kvinne mister iallfall en gang, er ganske stor. Hvis ca 20% av alle påbegynte graviditeter ender i SA/MA, i tillegg kommer disse kjemiske graviditetene som kvinner akkurat rekker å finne ut av før tr kommer osv... Så må det jo tilsi at mange kvinner faktisk opplever å miste.

Og alt i alt mister vi jo stort sett fordi det er noe galt med embryoene - ikke med oss:)

uff, dette ble langt! Blir spennende å følge deg, Minni;)

Vi går for julegavebarn!

hei trist og lese hva du skriver.

jeg har opplevd samme selv.jeg har en datter på 4 år.før henne var jeg i uke 17 men fosteret hadde ligget der i 7 uker død inni magen min.ingen tegn på at noe var galt engang.jeg måtte ta saken i egne hender for og finne ut om det var liv.så jeg fikk komme til ul.

det tok ca 2-3 mnd så var jeg gravid igjen.og resultatet ble jenta mi.nå prøver jeg og få til et søsken til henne.er inne i min 2pp.

ønsker deg lykke til og håper det snart klaffer for deg.

Hei:) FØrste gang vi mistet ble vi gravide igjen etter to menser, den andre gangen tok det litt lengre tid. Vi ble også gravid i september og mistet i oktober. Fikk første mens igjen i desember, og har grått mine modige tårer hver gang mensen har kommet etter det, forbanna som bare juling fordi det tar så lang tid.

jada, sammenlignet med mangen andre er det ikke gått lang tid enda, men når man står det og så inderlig ønsker seg en liten baby, da er 4 mnd ulidelig lenge.

Men, på lørdag testet vi endelig positivt igjen:) Tok bare litt lengre tid denne gangen:) Det kommer nok, skal du se! Lykke til!!!

Takk skal dere ha, jenter! Godt å ha sånne damer å støtte seg til! Dollypopp, jeg har følgt med deg lenge nå, håper inderlig du snart får et mirakel i magen!

Brooklyn; gratulerer såååååååå mye med positiv test, det har jeg ikke fått med meg! Det gir håp, ja! Lykke til med svangerskapet, denne gangen går det nok bra!

Klem til dere alle, takk for at dere tok dere tid;)

Hei Cille :o)

Jeg leste og klimpret i vei i går kveld. Var så sikker på at jeg leste noe om hormonspiral og mistet flere ganger....men det kan jo ikke ha vært her. Nå er jeg like trøtt igjen, så du får unnkskylde meg om jeg surrer skikkelig..

På bakgrunn av det du sier, så skal jeg undersøke litt mer på alternativ behandlig som det heter. Blir interessant å se hvordan kropper oppfører seg nå som jeg er på vei til å komme over saen, kroppslig sett (mentalt også).

Takk for bra svar Cille :o)

....og du....om du synes innlegget ditt er langt. Ta en titt på Emblamamma&Minnis skravetråd - makan til skrivediare skal du lete lenge etter. Liker å fylle ut med ord jeg, ikke så nøye på om det blir litt bokstavslurv her og der...

Natt natt, og tvitvi for julebarn ;o)

Annonse

Hei :o)

Bare dytter denne litt jeg, i tilfelle du ikke har sett den Cille.

Fant ut går hvor jeg hadde det med hormonspiral og sa fra. Det var fra septemberklubben min. Men der fikk jeg vite at det er mulig at en hormonspiral som antagelig ikke har vært plassert riktig har forårsaket at en kvinne har mistet 4 ganger. Men det er ikke medisinsk bekreftet fordi kvinnen det gjelder ønsket ikke en masse utredning ang dette. Nå har hun tre barn, og virker fornøyd med det.

Jeg har vært på gyn pol idag, (3 innvendige ul på 2 uker). Men så glemte jeg å spørre legen om det med komplikasjoner til spiral. 3 besøk, 3 ulike leger. Er ikke imponert over leger som begynner å lese inn diktatet før pasienten er gått. Så nok en gang er jeg ikke imponert over gynpol, det er så utrolig avhengig av hvem man møter. Og så uforutsigbart bør ikke helsevesenet være. Vel, får min neste innvendige ul neste uke, så da kan jeg bare begynne å skrive listen over ting jeg skal spørre om.

Men må si Cille at jeg var skikkelig imponert over svaret du gav meg, ang sa... Nå tar jeg utgangspunkt i at sa var en forsinket mens, og regner syklus ut av det. Så får vi se hva denne pp bringer. Har ikke fått helt klarsignal til å starte med babylaging enda, men tror el nærmer seg til helgen ifølge kalenderen hvertfall, så jeg får kjenne etter hva kroppen forteller meg.

Dette ble langt :o)

Klem....

Imponert over noe JEG skrev??? Å, ble helt stolt jeg!

Hvorfor er du på ul? Er det etter at du mistet?

Da vi mistet sa legen at de anbefalte å vente iallfall en runde med tr før man begynte å prøve igjen. Men hun sa også at det ikke fantes noe medisinsk grunnlag for å si det, og at vi bare skulle begynne å prøve igjen når vi følte oss klare.

Jeg rekker ikke mer nå før jobb, får fortsette senere i dag!

Ha en super dag, Minni!

Klem

Hei Cille :o)

Dette ble jeg imponert over - gav masse mening.... "Det er vel heller det at risikoen for at en kvinne mister iallfall en gang, er ganske stor. Hvis ca 20% av alle påbegynte graviditeter ender i SA/MA, i tillegg kommer disse kjemiske graviditetene som kvinner akkurat rekker å finne ut av før tr kommer osv... Så må det jo tilsi at mange kvinner faktisk opplever å miste." Har jo lest det mange ganger før, men når du skrev det sånn så bare skjønte jeg det....innerst inne....

Det er pga saen jeg har vært på så mange ul. Fikk komme på kontroll rett etter jeg begynte å blø, så var det oppfølging av det. Nå har de klart å finne noe som mest sannsynlig er en muskelknute rettbak livmoren, så da må jeg tilbake neste uke også for å sjekke at det ikke er ex.u. Hcg nivået mitt hadde ikke fallt tilstrekkelig heller. Bra de passer på da.... Tror vi setter igang til helgen med babylaging igjen jeg :o)

Håper du har det fint på jobb da, hva jobber du med? Nyskjerrig- hi hi :o)

Klem...

Huff, jeg må si at jeg får virkelig vondt av deg... Håper det klaffer for dere neste gang. Skulle ønske det var noe en kunne si i slike situasjoner som bare kunne ta bort all smerten.. Men dere må jo bare prøve på nytt... Det føles jo veldig urettferdig, men det er jo det eneste en kan gjøre.

Men jeg har hørt at hvis en mister veldig tidlig som du gjorde så er det så godt sm alltid noe som ikke er helt som det skal hos fosteret.. Naturens måte å kvalitetssikre på liksom.. jeg er ikke lege, men det er jo ikke sikkert det er noe i veien med deg eller din kjære.

Håper virkelig dere får en spire som sitter snart :) Ønsker deg masse lykke til! Jeg føler med deg! Klem fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...