Gå til innhold

Sykemeldt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som er eller har vært sykemeldt på grunn av kvalme og tretthet? Sliter med dette og er redd for at det skal gå ut over prestasjonene mine på jobb, men jeg vet ikke hvor vanlig det er å sykemelde seg for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lurer litt på dette jeg og må jeg si..er kvalm stortsett hele dagen,som igjen gjør meg uopplagt og i generelt dårlig form...noe som egentli passer dårlig inn n\år man jobber i barnehage:-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 50% sykemeldt 14 dager fra uke 6 til uke 8 pga tretthet og uopplagt. Men er mye bedre nå, selv om det ikke er helt over, og greier meg fint på jobb. Hadde jeg ikke vært sykemeldt de 14 dagene tror jeg nok at jeg hadde vært mye mer utslitt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt sykemeldt sånn at jeg begynner kl 9.30 isteden for 7.30.

Vanligvis må jeg stå opp kl 0600, men det hadde jeg aldri klart nå, selvom jeg er kjempeheldig som nesten ikke er kvalm så er jeg utrolig trøtt, sliter med å være konsentrert hele dagen, blir fortere sliten. Jeg sover dessuten dårligere, er opp X antall ganger og er tørst og må tisse. Dessuten så klarte jeg aldri å få i meg noen frokost når jeg sto opp kl 6 og hadde dårlig tid. Nå står jeg opp kl 8 og har god tid til å spise en god frokost. Vet ikke hvor vanlig det er, men for meg er det en perfekt løsning som gjør at jeg har det mye bedre og gjør en god jobb den tiden jeg er på jobben, i tillegg til at jeg ikke sliter meg totalt ut. Jeg orker f.eks stort sett å gå en halvtimes tur etter jobb så jeg får litt luft og mosjon. Det er viktig å ta vare på seg selv og ha det bra mens man er gravid, ikke slite seg helt ut. Det er en stor jobb for kroppen å skape et nytt menneske og jeg synes at vi er i vår fulle rett til å få lov å ta det litt mer med ro når vi trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jes, var sykemeldt i uke 10 tror eg d var... kjempe dårli... kom meg ikke ut av huset nesten... kunne ikke være på jobb og løpe mellom beboerne og toaletten...

 

så ikke noe å bekymre seg for syns jeg..

 

viktig tid å ta d me ro :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 100% SM i 2 uker grunnet svangerskapskvalme.. :( Har fått tabletter fra legen (som ikke hjelper). Aner ikke hva jeg skal gjøre.. Har ikke fortalt det til noen på jobben enda siden jeg bare er 7 uker på vei. Men jeg kaster opp fra morgen til kveld og klarer ikke skjule det om jeg kommer tilbake nå.. Det er uansett ingen vits å være på jobb når jeg ligger og bæljer i doskåla hele dagen. Nå har jeg fått time til akupunktør på mandag - og håper på underverker! Har en jobb som krever mye stå-på og er veldig prestasjonsfokusert. Kjipe greier dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er sykemeldt 100% denne og neste uke. Tror alle på jobben har skjønt hvorfor, men jeg bestemt meg for å holde det hemmlig frem til 12 uker. Håper jeg snart blir såpass at jeg kan dra på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 11 uker på dagen,har vært sykemeldt fra uke 8 pga kvalme,svimmelhet og utslitt. Blir sykemeldt en uke til og håper formen skal bli bedre til da. Blir litt kjedelig å gå hjemme, er så dårlig til tider at jeg tør ikke gå så mye ut. Var en dag i byen for å handle men måtte springe til nærmeste toalett for å kaste opp, så måtte bare dra hjem. Gleder meg til formen blir bedre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykemeldt pga kvalme, trøtthet og hodepine !

Fikk en 4 ukers sykemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykemeldt 40 % nå i to uker pga. kvalme og trøtthet, og syns det er helt greit. Hadde uansett ikke klart fulle dager nå og foretrekker å være i forholdvis god form og effektiv de timene jeg er der. For min del vil det si 8. og 9. uke. Legen min sa noe lurt: hvis jeg sliter meg helt ut nå ved å presse meg for mye, så har jeg ikke noe å gå på hvis det mot formodning skulle skje noe tøft i løpet av svangerskapet. Mot slutten av uka skal jeg til legen igjen for å vurdere om jeg bør øke arbeidstiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært 100% sykemeldt i 8 uker nå pga kvalme og oppkast (er 13+2). Går ikke an å være på jobb når man har det sånn. Har også vært innlagt en gang på sykehus pga dette.

 

Mitt tips er å fortelle legen din akkurat hvordan du har det, så vil nok han råde deg til hva som er det beste for deg. Stress fører i alle fall til enda mere kvalme, og det er viktig at du får tatt det litt med ro, og får oppfølging fra legen din slik at du ikke blir dehydrert og underernært.

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vits i å presse seg hvis man ikke er i form, Og kaster man opp har man jo ingenting å gjøre på jobb, det sier seg vel selv.

 

Når det er sagt, så synes jeg ikke trøtthet er grunn nok til å være sykemeldt, jeg er også veldig trøtt og sliten, men kan ikkke falle meg inn og spørre legen om sykemelding for det.....

Men så er jo heller ikke jeg den som er mest sykemeldt akuratt.

 

Jeg innnbiller meg at folk som sykemelder seg lett i utgangspunktet gjør det ennå mer når de r gravide. Nå kommer jeg til å bli upopulær her, men sånn fpr det bare bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble sykemeldt i dag jeg,grunnet kvalme:-S foreløbig er det ut uken her,men får påfyll fredagen om jeg ser d ikke går så bra..fikk ingen tabletter jeg..det ville de ikke gi ut før d ble meget ekstremt fikk jeg høre...hmm..4 dager der ALT kommer opp,og ikke ser ut til å roe seg er tydeligvis ikke ekstremt nok da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...