Anonym bruker Skrevet 3. mars 2007 #1 Skrevet 3. mars 2007 Hei - Jeg jobber i staten og får dermed full lønn i permisjonstiden. Har prøvd å finne ut hva jeg skal fylle ut og sende til trygdekontor, men blir ikke helt klok. Har også prøvd å ringe dem men da sitter jeg 20 min i kø før jeg gir opp. Er det noen som vet hvilket skjema skal jeg i tillegg sende til trygdekontor? Hvilke vedlegg skal de ha med? Jeg bor i Oslo - hvor lang tid i forveien må dette sendes inn?
amilde 11.06 Skrevet 3. mars 2007 #2 Skrevet 3. mars 2007 Du skal fylle ut skjemaet" Krav om ytelse ved fødsel og adopsjon". vedlegg til skjemaet skal være en bekreftelse fra lege/jormor om at du er gravid og med dato for termin. På dette skjemaet skriver du når du skal ha permisjon, hvor stor grad du skal ha, når pappaen skal ha sine uker og når du skal ha ferie. Jeg har akkurat fylt ut mitt skjema, men har ikke sendt det avgårde. Finner ikke at det står noen frist på skjemaet, men mener at det skal holde å sende inn ca 2 måneder før fødsel. I tilelgg tror jeg man må søke arbeidsgiver om permisjon og informere om når man går ut i permisjon, skal ta ut ferie og når man er tilbake i jobb.
coscos Skrevet 4. mars 2007 #3 Skrevet 4. mars 2007 Mitt lokale NAV-kontor sa at man bør sende inn skjemaet 4 uker før permisjonsstart, slik at de får tid til å behandle det og utbetale penger til permisjonen starter. Du kan sende inn skjemaet inntil 3 måneder etter at permisjonen har startet, da de kan utbetale dette på etterskudd, men sender du inn senere, så vil du ikke få refundert mer enn 3 måneder tilbake i tid. Greit å sende inn i tide, også dersom firmaet skal betale ut permisjonen din, da de ikke vil få igjen alt, dersom du venter for lenge. Men regner med de er vel påpasselige selv med å få refundert det de skal ha fra NAV.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå