Gå til innhold

kor lenge bør me venta?

trying og kaisa elisebet

Anbefalte innlegg

eg mista i veke 20, heilt grusomt.. Prøvde å gjennomføra ein fødsel, men enda på utskrapning. Blødde i 1 veke. dette er no 5 veker siden. Har ikkje fått mens tilbake. På sykehuset sa di berre me kunne prøva iglenn når me var klar psykisk. Men er da lurt å venta eit par mensblødninger? el vil ein ikkje bli gravid før kroppen er klar?

Fortsetter under...

me har ikkje fått svar enda om koffor. skal på kontroll om 1 mnd. både gler og kvir meg...fekk beskjed om at han var veldi liten, og at di trudde han hadde vore død ei stund...fælt å tenka på...kan virka som det er næringen,men dette håper eg me får svar på.

Føler meg fæl når eg allerede har begynt å tenka vidare.. og event prøva igjenn.

me vil jo alltid vera ein forlite i familien vår.

Etterkontroll- er det berre samtale el undersøkelse og?

Hei!

Vi fikk vite at vi bare måtte vente en uke før vi prøvde igjen. Så det er mulig å hoppe i det etter en abort og ikke vente på en mens eller to.

Regner med at du får tidlig ultralyd neste gang du er gravid, har hørt at det pleier å skje i uke 9.

Veit ikke hva etterkontroll består av!

Lykke til!

Hei!

Trist å høre om tapet av din lille..... Vet at det er tungt!!

Det er lurt å vente en mens før man prøver igjen, både for at det da blir lettere å regne ut evt. neste termin - og fordi det er en enorm fysisk og psykisk påkjenning å gå gjennom en sen abort. Kroppen - og hodet - trenger rett og slett litt tid for å komme seg igjen.

En etterkontroll vil som regel være en samtale om hva som har skjedd, evt. resultat av prøver som ble tatt og en ul for å se om alt er som det skal i livmoren.

Det er ikke alltid man kan finne ut hvorfor fosteret døde, så det er desverre ikke alle som får svar på hvorfor de mistet.

Håper du har noen rundt deg som kan støtte deg i tiden som kommer! Du har en tøff periode foran deg - men, med tiden til hjelp vil du klare å leve med sorgen.

Lykke til videre - vit at vi er mange her, som har vært gjennom det samme - og som kan hjelpe deg gjennom dette!

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...