Gå til innhold

Dette blir dyrt!


hvorlangtkandetteegentligvære.

Anbefalte innlegg

Var for førstegang inni en baby-butikk i går og kikket litt på hva vi trenger når babyen kommer. Utrolig mye man må ha.. Tror mye av det blir bruktkjøp gitt.Fikk litt sjokk over hvor mye vi egentlig må ha. Snakk om å være naiv, gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja,ganske dyrt....det eneste jeg kjøpte til første mann var vogn,helt ny,føler liksom at det er det man trenger nytt,ihvertfall oss da. Å kanskje en ny madrass i sengen,ellers så arvet vi alt,nå har jeg mye av det jeg trenger,men må ha pose da,og visst det blir en gutt så blir det straks mere utlegg ;) (har to jenter fra før)

 

Men er jo mye fint brukt og få kjøpt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha og må ha! Det kan jo diskuteres.... Og mye kan kjøpes brukt og i veldig god stand!

Trøsten er også at om man planlegger mer enn ett barn, kan de store tingene brukes flere ganger.

Nå som vi venter nr3 er det kun en stellematte jeg har tenkt å kjøpe inn nytt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I know... Til vår første arvet vi vogn, men den er i så dårlig stand nå at denne babyen skal få en helt ny simo-vogn å ligge i :) Ellers arver den jo det meste fra storebroren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det du kan gjøre,er å legge av penger hver mnd,eller kjøpe inn litt nå og da..så slipper du å få alle utgiftene på engang..d gjorde vi med nr en,og holdt på å dååne da vi fant ut tilslutt hvor mye penger som egentli hadde gått med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og husk på at slett ikke alt MÅ kjøpes på babyshop. På ikea koster en helt brukbar badebalje 59 kr mens den på babyshop koster 279. Og sengekantbeskytteren f.eks er helt unødvendig dyr og tykk på babyshop, tror jammen meg de koster 400-500 kr, mens man kan få en helt brukbar til under halve prisen på Jysk, ikea, kid etc. Derfor lønner det seg å begynne å titte på barneting i god tid, så rekker man å sammenligne priser og utvalg litt og slipper å måtte kjøpe alt på det dyreste stedet 2 uker før ungen kommer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kjøp litt etter litt, bynn tidlig=)

dersom du ikke arver noe så kjøp brukt, det er masse fin.

det går også ann å handle div når det er salg=)

jeg har allerede handlet 2 bodyer, syd vognteppe, og strikket lester, og jeg er ennda ikke gravid engang=) hehehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på ikea har de og et realt stellebord..synes nå jeg..er ikke så romstort,så kjøper man ei sånn matte som man legger oppå bare..tror stelleborde koster no slikt som 200 kr og matta kanskje 100..genialt for dem som ikke vil ha en diger stellekommode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...