Gå til innhold

eksamen i ex.phil --*hyyyyl* (samme som skravle)

Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har eksamen i ex.phil på onsdag, har vært på en del forelesninger men har ikke gjort så mye mer utover det...*mongo meg*

det er jo ikke så vanskelig, men man skal jo huske alt også!

Er det mulig for meg å i det hele tatt få ståkarakter? noen andre som har tatt ex.phil eksamen etter bare et skippertak???

Alexi

Fortsetter under...

Hei!

Det er absolutt mulig!

Det finnes "kortversjoner" av exphilpensum på biblioteket, og du trenger kun40% på prøven for å stå!

MEN, det er viktig at du svarer på alt. Blank=stryk.

Jeg stod greit på exphil selv, men stod med et ramaskrik på exfac ved hjelp av to dagers lesing før eksamen.. (tok faget bare for å få stipend, jeg jobbet 115% uten normal lønn, så måtte ha stipend for å leve akkurat da:)

Men ja, det er mulig. Men du kan ikke pugge eller lese alt. du må lese i tematisk rekkefølge, eller bare forholde deg til kortversjonene.

Lykke til!

På UiO må du ha 60% rett for å stå då, men det kjem an på kva eksamen du tek. Eg tok ikkje sjølvstudiumsvarianten, så eg hadde ein to timers avkryssingseksamen. Den vanlige eksamen er vel 4 timars skriftleg eksamen. Eg ville i alle fall konsentrert meg om dei store filosofane, dei får du alltid spørsmål om!

Det er klart at du kan stå! Det er berre å hive seg i lesinga framover, evt kjøpe pensum på lydbok viss du går lei av lesinga :)

Lykke til!

60%? det er avkryssningsvarianten, regner jeg med?

For normal standard for å stå på eksamener er jo 40%, -men det er de 4-5timers skriftlige, der du også gjerne har levert en oppgave eller to i løpet av året..

iallefall er det sånn i høgskolesystemet, men vi leste etter UiO-samfunnsfagsvarianten da.

Hei hei jenter!

takk for svar!

Nå sitter jeg her å leser så det spruter, har no for så vidt kommet meg igjennom pensum, så håper det går bra!

Jeg skal ha to oppgaver, en logikkoppg og en filosofilosofioppgave ( 5t eksamen) og jeg må få stå karakter på begge for å stå. men det er ihvertfall sånn det er gjennomsnittskarakteren som gjelder, eller beste karakter ( f. eks ved B el C, så får man B liksom).

jaja, jeg får lese videre =)

ha en strålende dag!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...