Gjest Skrevet 3. mars 2007 #1 Skrevet 3. mars 2007 Hei! Jeg er under utredning, og har foreløpig fått diagnosen fibromyalgi. Nå er jeg ille plaget med smerter og hevelser i hender og føtter (grunnleddene). Er det noen av dere andre med fibromyalgi som er plaget med dette? Det er også spekulert på om jeg har er form for atrtitt i tillegg (psoriasisartritt el.). Prøver nå ut medisinen Arcoxia, men blir fryktelig kvalm og dårlig i magen av den. Noen som har erfaring med den? I tllegg til smerter/hevelse i hender og føtter, er jeg plaget med store smerter i lumbal, sakral og thorakaldelen av ryggen, samt i hoftene. Jeg er generellt sliten og uopplagt. Har dårlig søvnkvalitet. Hadde vært artig å høre andre sine erfaringer!
Andreadea Skrevet 14. april 2007 #2 Skrevet 14. april 2007 Anbefaler deg å gå inn på hjemmesidene til Fibromyalgiforeningen. Jeg har selv den diagnosen, og har mye nytte av den hjemmesiden. Har ikke prøvd den medisinen du nevner, men bruker muskelavslappende enkelte kvelder før jeg legger meg for å få kroppen til å slappe av litt. Kjenner meg igjen i det du beskriver med smerter og hevelser. Lykke til med videre utredning.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2007 #3 Skrevet 21. mai 2007 Kjenner meg igjen i alt du skriver, men har ikke hørt om den medisinen, bruker selv Rivotril, paralgin forte, og har også prøvd Neurontin,sistnevnte er veldig dyr så det lønner seg og søke trygdekontoret om refusjon.Det har vært en lang vei å gå for å finne ut av hva som hjelper når smertene er på sitt værste,og til tider er det ingenting som hjelper,da prøver jeg varmebad og varm dusj. Laktulose bruker jeg innimellom for ikke å få problemer med magen, håper du finner en medisin som kan lindre smertene og det er viktig å i hvert fall få sove om natten, nå er jeg så heldig å få sove ca 6 timer i strekk, og dette var helt utenkelig før, men dagene er alltid forskjellig, så husk å ta vare på deg selv på en god dag også God bedring
snevit har 3 jenter og en gutt Skrevet 19. september 2007 #4 Skrevet 19. september 2007 Jeg har fibromyalgi å har smerter i muskler å ledd, men ingen hevelse. Jeg er sliten heletiden, å har dårlig søvnkvalitet. Ellers har jeg ofte svimmelannfall, de varer bare i noen sekunder av gangen. Jeg sliter dendel med hodepine, løs avføring, er veldig stiv å støl (spes når jeg sitter å skal reise meg opp, eller når jeg står opp av sengen). Plagene er værst når det er surt å kaldt å om vinteren, noen ganger kjennes det ut som jeg har innfluensa, verker i hele kroppen, er slapp å fryser. Da er jeg sengeliggende, men siden jeg har en mann som ikke tar plagene mine på alvor kan jeg ikke ligge å pleie meg selv. Vi har 2 små som jeg må ta meg av. En gutt på 14 mnd å ei jente på 2 1/2 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå