Gå til innhold

Hvordan kan man bli på progynova??Har det ikke helt bra nå...

Anbefalte innlegg

Jeg har fått en dårlig følelse i kroppen,og det er helt forferdelig!

Det er kanskje helt teit,men jeg er blitt så usikker på mannen.Jeg føler at det er noe gale,og jeg spør han og spør han.Han sier det ikke er noe,men jeg får ikke ro i kroppen...Jeg får ikke sove,og har en ekkel klump i magen.Han begynner å bli lei,men jeg klarer ikke å falle til ro.Dette begynte noen dager etter at jeg begynte på progynova.

Jeg trodde ikke man skulle få sånne "ting".

Er det noen som kan berolige meg,og si at sånt kan skje,eller har magefølelsen min kanskje rett??

Huff,jeg føler meg urteit,men det er jo her jeg kan spørre om sånt......

Fortsetter under...

Hei på deg Bæ bæ lille lam :)

Jeg har jo ingen anelse om virkninger av progynova,

men tror all denne medisinen+situasjonen vi er i ,gjør oss ekstra sårbare.Til tider også kanskje litt urasjonelle.Er nok sikkert ikke greit for gutta våre heller,da de sikkert er litt usikkre og tildels ukonfortable med vårt variable humør og ukjente sinnsstemninger...

Jeg håper og tror dagene blir bedre for deg,og at du klarer og slappe av og kanskje finne på noe koselig sammen med din kjære..Noe som kanskje gjør at du klarer å senke skuldrene dine litt og slappe litt mere av..

Forstår at du ikke har det enkelt nå,og sender deg derfor en klem.

Ta vare på deg selv !

Klem fra

Hei

Kanksje du er gått på en liten depresjon? Man kan nemlig bli veldig deprimert av progynovaen, og da kan det sikkert bli sånn at man analyserer alt.

I september ifjor ble jeg veldig deprimert av progynovaen. Jeg gråt og gråt og gråt uten stans i to timer da det begynte. Var utrolig følsom og lei meg hele tiden i nesten to uker( frem til vi reiste oppover til Trondheim)Sykmeldte meg derfor i to uker og det trengte jeg!!

Dette er jo veldig tøft for kroppen din, så det er ikke rart at du får mange tanker. Når du i tillegg da går på medisiner som forsterker dette, kan det sikkert bli slik du føler det nå.

Stol på at mannen din elsker deg og vil være ved din side-

hold ut for det blir bedre. Sannsynligvis roer det seg når du får hatt innsettingen og går over på progestanen også:o)

Oppmuntrings- og trøsteklem

Heisann!

Eg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Eg gikk på progynova, 1 tabl x 4 i 4 uker, og ble superhormonell. Tok lett til tårene og var overfølsom for sambo sine reaksjoner m.m. Hans reaksjoner og alt han sa og gjorde kunne bli tolket og overanalysert, stakkars... Var også veldig utrygg, selv om eg har en herlig mann som er både støttende og ikke minst overbærende. Jeg klarte ikke se klart, var helt satt ut og trodde at alt skulle gå rett vest. Er enig i at prosessen er tøff og at det også spiller inn, det er nok en kombinasjon av flere ting, men det er også helt sikkert at progynova kan gi humørsvingninger/depresjon. Jeg har hatt lite bivirkninger av de andre hormonene i ordinært forsøk, så ble ganske overrasket over at jeg reagerte så kraftig. Så mitt råd er å prøve å slappe av og fortell mannen din om dette hormonsirkuset og hva det gjør med deg denne gangen, han må nok være ekstra overbærende i denne perioden.

Lykke til, håper det går bra på forsøket!!! Krysser for dere!

Jeg ble også superemosjonell av Progynovan sist gang jeg tok den. Merket ikke så veldig mye første gang, men andre gangen ble jeg deppa.

Jeg reagerer generellt mye på alle disse hormonrundene.

Tenker helt urimelige tanker som jeg vet langt inni hode mitt at ikke henger på greip, men der og da er de så overveldende at det er forferdelig.

Snakk med mannen din du, fortell hvordan du har det.

Og ikke still så høye krav til deg selv når du går på medisiner, de gjør oss helt ugjenkjennelig.

Prøv å sett hode i pausemodus i denne perioden.

Ta det som en mann.....- det vil si gjør som strutsen og stikk hode i sanden til det er over!!!!

Og jeg mener virkelig at du ikke må stille så høye krav til deg selv nå. Det er umulig å kjøre på med de vanlige tingene mens hormonene herjer i kroppen.

Ta vare på deg selv

Klem

Hei jenter,og tusen takk!!:)

Det er nok progynovaen som gjør meg slik.Jeg tror egentlig ikke at det er noe gale med mannen,at han skal gå fra meg,men det er alikavel en litt gnagende følelse.Jeg velger å si at det er hormonene.Har snakket litt med mannen idag om det,og han forstår at det er tabelettene.Jeg reagerte på sprayen også,men ikke på denne måten.Det var helt forferdelig før i dag,og jeg trodde ikke jeg kom til å klare å gjenomføre dette..Men nå er jeg fast bestemt på å klare det,og mannen skal hjelpe meg,og prøve å være så overbærende som mulig.Jeg skal også fortsette å jobbe,for når jeg var på jobb i kveld,var ting litt lettere og jeg får andre ting å tenke på.

Så tusen takk for at dere beroliget meg i dag!!;o)Det er fantastisk at denne siden finnes!!

Jeg trengte det virkelig!Nå er jeg klar over at sånne ting kan komme over meg,og da er det lettere å takle:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...